صنعت بازی دیجیتال
صنعت بازی دیجیتال ، همچون هر صنعت دیگری برای توسعه و پیشرفت خود نیازمند تحقیق و توسعه بوده و این در حالی است که سهم این صنعت از پژوهش های دانشگاهی بسیار ناچیز است.کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال یا Digital Games Research Conference (DGRC) بزرگترین کنفرانس ایرانی با محوریت بازی های دیجیتال است که با رویکردی جامع و میان رشتهای تلاش میکند شبکه پژوهشگران این حوزه را در رشتههای مختلف، از علوم فنی و مهندسی، پزشکی و هنر تا علوم انسانی، گسترش داده و با خلق هسته های پژوهشی در دانشگاهها و مراکز علمی، دانش تولید شده را به صنعت منتقل نماید.بازی های دیجیتال در جهان به عنوان یک ابزار جذاب سرگرمی، یک رسانه پرمخاطب، یک راهکار اثربخش آموزشی، یک روش کارآمد بهداشت و سلامت و یک اقتصاد بزرگ، پدیده مهمی محسوب میشوند.
هدف کنفرانس بازی دیجیتال
بنیاد ملی بازیهای رایانهای به عنوان متولی صنعت بازی دیجیتال ، هر ساله با همکاری یکی از دانشگاه های بزرگ کشور این کنفرانس را برگزار مینماید و مرکز تحقیقات بازی دیجیتال (دایرِک) به عنوان دبیرخانه این کنفرانس، مأموریت خود را رشد روزافزون این شبکه علمی میداند.در سال ۲۰۱۷، اولین دوره DGRC با عنوان «کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال: گرایشها، فناوریها و کاربردها» با همکاری دانشگاه علم و صنعت برگزار میشود و در محورهای اصلی اقتصاد، مدیریت و کسبوکار، ابعاد رفتاری و اجتماعی، گرافیک رایانهای، هوش مصنوعی، جنبههای فنی، الگوریتمها و معماری ها، پردازش، بازیهای جدی و بازیوارسازی، تعاملپذیری و هنر و طراحی، دانش پایه نظری را از طریق پذیرش مقالات حائز صلاحیت، برگزاری پانلها، کارگاهها و برقراری ارتباط میان پژوهشگران و صنعت بسط میدهد. اختتامیه این کنفرانس در ۲ آذرماه ۱۳۹۶ در دانشگاه علم و صنعت خواهد بود.
تاریخ های مهم کنفرانس بازی دیجیتال
آخرین مهلت ارسال پیشنهاد برگزاری کارگاه آموزشی: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
آخرین مهلت ارسال اصل مقالات: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
اعلام نتایج داوری: ۱۵ مهر ۱۳۹۶
آخرین مهلت ثبت نام نهایی: ۱ آبان ۱۳۹۶
تاریخ برگزاری کنفرانس: ۲ آذر ۱۳۹۶
پست نخستین کنفرانس تحقیقات بازی دیجیتال در چهارسوی معماری اول به نظر می رسد.