آموزش – معرفی چند گوشی ارزان قیمت و خوب برای خرید در زمستان ۹۷

معرفی چند گوشی ارزان قیمت و خوب

بازار موبایل آنقدر پیچیده شده که خرید یک گوشی جدید، می تواند گیج کننده باشد. با افزایش قیمت دلار و گران شدن گوشی، پیچیدگی بازار موبایل بیشتر هم شده است. انتخاب یک گوشی زمانی سخت تر می شود که بودجه محدودی داشته باشید. در این صورت ناچارید بیشتر تحقیق کنید تا با خرید یک گوشی ارزان قیمت بیشترین امکانات را با یک بودجه محدود در اختیار داشته باشید.

در این پست قصد داریم چند گوشی ارزان قیمت اما خوب را معرفی کنیم. با ما همراه باشید. اما قبل از انتخاب گوشی بد نیست بدانید که یک گوشی ارزان قیمت یا میان رده از چه لحاظ با گوشی های پیشرو تفاوت دارد؟

چیپست: چیپست به مجموعه ای از تراشه ها (چیپ ها) گفته می شود که وظیفه آن مدیریت تبادل اطلاعات و داده ها بین اجزای داخلی سیستم (مانند پردازنده مرکزی، حافظه یا رم، فضای ذخیره سازی) و قسمت های ورودی و خروجی است. اگر بخواهیم بخش سخت افزاری گوشی های هوشمند را با بخش سخت افزاری یک کامپیوتر مقایسه کنیم، می شود گفت چیپست گوشی شامل سی پی یو و چندین جزء دیگر است. برای درک بهتر می توانید فرض کنید مادربورد، سی پی یو و کارت گرافیک کامپیوترتان به اندازه یک تمبر پستی کوچک شوند.

یکی از نکات مهم در مورد چیپست گوشی، تعداد هسته های آن است. اگرچه گوشی هایی با چیپست ۸ و حتی ۱۰ هسته ای در بازار موجود است، اما اگر بودجه شما محدود است، باید به چیپست‌های ۴ هسته‌ای بسنده کنید. این گوشی ها برای استفاده‌های روزمره عملکرد مناسبی دارند، اما هنگ کردن آنها هم دور از انتظار نیست.

حافظه رم: پیشتر در مورد حجم رم گوشی های هوشمند نوشته بودیم. بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار رم ۲ گیگابایتی دارند و تعداد محدودی از آنها نیز ۳ از گیگابایت رم بهره می‌بردند. اما بعضی از شرکت‌ها حجم رم گوشی‌های خود را تا ۴، ۶ یا حتی ۸ گیگابایت افزایش داده اند. یک گوشی ارزان قیمت معمولاً ۱ یا ۲ گیگ رم دارد. اما توصیه می کنیم دور گوشی های دارای رم ۱ گیگ را خط بکشید. این گوشی ها معمولا در عملکرد روزانه هم به مشکل برمی خورند.

حافظه داخلی: معمولاً حافظه داخلی یک گوشی ارزان قیمت ۸ یا ۱۶ گیگ است. از آنجا که حدود ۳ گیگ از حافظه داخلی گوشی توسط سیستم عامل اشغال می شود، توصیه می کنیم گوشی که برای خرید انتخاب می کنید، حداقل ۱۶ گیگ حافظه داشته باشد. برای جبران آن هم می توانید کارت microSD بخرید.

در ادامه چند گوشی ارزان قیمت و میان رده از برندهای معتبر را معرفی می کنیم. این لیست به صورت دوره ای و با در نظر گرفتن شرایط بازار به روز می شود.

گوشی موبایل الفون مدل P8

Elephone P8 Dual SIM 64GB
مشخصات کلی
قیمت ۲۶۹۹۰۰۰ تومان
ابعاد ۹.۵ × ۷۵.۵ × ۱۵۳.۹ میلی‌متر
سیم کارت دو سیم کارت نانو
وزن ۱۸۶ گرم
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
RAM ۶ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD
اندازه صفحه نمایش ۵.۵ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش FullHD | 1920×1080
ارتباطات ۲G , 3G , 4G
فن‌آوری‌های ارتباطی بلوتوث , EDGE , GPRS , OTG , رادیو , Wi-Fi
رزولوشن عکس ۲۱.۰ مگاپیکسل
خروجی صدا جک ۳.۵ میلی‌متری
سیستم عامل Android

برند الفون نامی جدید در صنعت گوشی‌های همراه است. یکی از گوشی‌های شرکت جدید الفون مدل P8 است. P8 مانند بسیاری از گوشی‌های جدید ساخت شرکت‌های مطرح، حسگر اثر انگشت دارد. این گوشی مشخصات سخت‌افزاری دارد که آن را در دسته بالارده‌ها قرار می‌دهد. گوشی P8 پردازنده هشت‌هسته‌ای دارد که ۶ گیگابایت رم آن را همراهی می‌کند. حافظه داخلی آن ‍64 گیگابایت است که می‌توانید آن را با کارت حافظه جانبی تا ۱۲۸ گیگابایت ارتقا بدهید. این گوشی از شبکه پرسرعت۴G پشتیبانی می‌کند و دو درگاه سیم‌کارت نانو دارد. البته شیار دوم یا برای سیم‌کارت استفاده می‌شود یا کارت حافظه و شیار مستقلی برای کارت حافظه در نظر گرفته نشده است.

در قاب پشتی گوشی از یک دوربین با سنسور ۲۱ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و در قاب جلو از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین سلفی استفاده شده است. ویژگی‌های مختلفی از جمله عکاسی Panorama، عکاسی HDR، قابلیت فوکوس اتوماتیک یا فوکوس با اشاره روی سوژه تعدادی از ویژگی‌های این دوربین است. نمایشگر P8 دارای رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ است و ۵.۵ اینچی است. این گوشی برای کسانی مناسب است که می‌خواهند یک موبایل جدید با امکانات خوب داشته باشند، ولی هزینه زیادی هم برای آن نپردازند.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 6

گوشی ارزان قیمت

Mi Redmi 6 M1804C3DG Dual SIM 64GB
مشخصات کلی
قیمت ۲۳۹۹۰۰۰ تومان
ابعاد ۸.۳ × ۷۱.۵ × ۱۴۷.۵ میلی‌متر
سیم کارت دو سیم کارت نانو
وزن ۱۴۶ گرم
حافظه داخلی ۶۴ مگابایت
RAM ۴ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD
اندازه صفحه نمایش ۵.۴۵ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۷۲۰ × ۱۴۴۰ پیکسل
ارتباطات ۲G , 3G , 4G
فن‌آوری‌های ارتباطی GPRS , EDGE , Wi-Fi , بلوتوث , Infrared , رادیو
رزولوشن عکس ۱۲.۰ مگاپیکسل
خروجی صدا جک ۳.۵ میلی‌متری
سیستم عامل Android

گوشی موبایل می مدل Redmi 6 از سری محصولات باکیفیت و با طراحی مطلوب است که با قیمت مناسب روانه بازار شده است. ردمی ۶ از دو سیم‌کارت در قطع نانو و میکرو پشتیبانی می‌کند. این گوشی شرکت شیائومی پردازنده هشت‌هسته‌ای و چهار گیگابایت رم دارد. حافظه ‌داخلی ۶۴ گیگابایتی با قابلیت افزایش تا ۲۵۶ گیگابایت، دست شما را در ذخیره‌سازی حجم زیادی از فایل‌های صوتی‌و‌تصویری، بازی و اپلیکیشن‌های مختلف باز گذاشته است.

صفحه‌نمایش این گوشی ۵.۴۵ اینچ و از نوع ‌LCD‌ است. استفاده از سریع‌ترین شبکه ارتباطی، یعنی ۴G و امکاناتی از قبیل‌ Wi-Fi ،GPRS ،EDGE‌ و بلوتوث نسخه ۴.۲ در برقراری ارتباط و تبادل داده یاری‌تان می‌کنند. سنسورهای دوربین اصلی این گوشی ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی هستند و دوربین سلفی آن ۵ مگاپیکسلی است. دوربین‌های اصلی این گوشی قابلیت‌‌های متنوعی مثل فوکوس با اشاره روی سوژه‌ (Touch Focus)، عکاسی پانوراما و عکاسی‌ HDR‌ را به کاربران علاقه‌مند به عکاسی با گوشی موبایل ارائه خواهد داد.

از امکانات خوب ردمی ۶ می‌توان به حسگر اثرانگشت و قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم اشاره کرد. نکته آخر اینکه Redmi 6 از سیستم‌عامل نسخه ۸.۱ شرکت گوگل بهره می‌برد و به ‌دلیل استفاده از باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، به شارژ مدام این گوشی نیاز نخواهید داشت.

گوشی موبایل موتورولا مدل Moto Z

گوشی ارزان قیمت

Motorola Moto Z XT1650-03 32GB Mobile Phone
مشخصات کلی
قیمت ۲۸۸۹۰۰۰ تومان
ابعاد ۵.۲ × ۷۵.۳ × ۱۵۳.۳ میلی‌متر
سیم کارت یک سیم کارت نانو
وزن ۱۳۶ گرم
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
RAM ۴ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD
اندازه صفحه نمایش ۵.۵ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰
ارتباطات ۲G , 3G , 4G
فن‌آوری‌های ارتباطی GPRS , EDGE , Wi-Fi , بلوتوث , NFC
رزولوشن عکس ۱۳.۰ مگاپیکسل
خروجی صدا USB Type-C
سیستم عامل Android

روند به‌روزرسانی گوشی‌های موبایل به موتورولا هم رسیده و این شرکت به‌تازگی محصول جدیدی را با عنوان Moto Zتولید و روانه بازار کرده است. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به چهار گیگابایت رم و دوربین ۱۳مگاپیکسلی اشاره کرد؛ همچنین به‌گفته شرکت سازنده، این دستگاه در برابر آب مقاوم است. برای این محصول ظرفیت داخلی ۳۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است که تا ۵۱۲ گیگابایت قابل‌افزایش است. پردازنده ۴هسته‌ای این گوشی را ۴ گیگابایت رم همراهی می‌کند که درمجموع عملکرد خوبی خواهد داشت.

این محصول با داشتن نمایشگر ۵.۵ اینچی OLED در دسته فبلت‌ها قرار می‌گیرد که می‌تواند برای تماشای فیلم یا انجام بازی و وب‌گردی بسیار مناسب باشد. وضوح تصویر در این محصول ۱۴۴۰×۲۵۶۰ است و با توجه به ابعاد صفحه‌نمایش تراکم پیکسلی ۵۳۴ پیکسل بر اینچ را به تصویر می‌کشد. در قاب جلو و پشت این محصول دو سنسور ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی وجود دارد که با امکاناتی مانند قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه، قابلیت تشخیص چهره و قابلیت عکاسی پانوراما می‌تواند بسیاری از نیازهای شما را پاسخ‌گو باشد. فیلم‌برداری ۴K هم از دیگر قابلیت‌های این دوربین است.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A6

Samsung Galaxy A6 Plus SM-A605F Dual SIM 64MB Mobile Phone
مشخصات کلی
قیمت ۳۱۶۰۰۰۰ تومان
ابعاد ۷.۹ × ۷۵.۷ × ۱۶۰.۲ میلی‌متر
سیم کارت دو سیم کارت نانو
وزن ۱۸۶ گرم
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
RAM ۶۴ مگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD
اندازه صفحه نمایش ۶.۰ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۰۸۰ × ۲۲۲۰ پیکسل
ارتباطات ۲G , 3G , 4G
فن‌آوری‌های ارتباطی GPRS , EDGE , Wi-Fi , بلوتوث , رادیو
رزولوشن عکس ۱۶.۰ مگاپیکسل
خروجی صدا جک ۳.۵ میلی‌متری
سیستم عامل Android

گوشی همراه Galaxy A6 Plus در سال ۲۰۱۸ به همراه دیگر عضو سامسونگ یعنی Galaxy A6 به بازار عرضه شده‌اند تا ادامه دهنده سنت ساخت گوشی‌هایی دواندازه‌ای سامسونگ باشند. گوشی موبایل Galaxy A6 Plus طراحی زیبایی دارد و باز هم می‌توان تمایل به صفحه‌نمایش بدون حاشیه را در این تولید جدید مشاهده کرد. این گوشی فریمی آلومینیومی دارد که نشان از کیفیت ساخت بالای گوشی است. حسگر تشخیص چهره هم در این گوشی به کار گرفته شده است و در کنار حسگر اثرانگشت یکی دیگر از راه‌های امن ورود به محیط کاربری Galaxy A6 Plus است.

صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی ۶ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۲۰ است که با استفاده از پنل OLEDتصاویر شفاف و کم‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ ۴۱۱ پیکسل را نشان می‌دهد که میزان کاملاً مطلوبی است. این گوشی با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت می‌توانید این میزان را افزایش دهید.

در این گوشی دو دوربین اصلی به کار گرفته شده است که از سنسور ۱۶و ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده و به فلش LED مجهز شده هستند. دوربین سلفی Galaxy A6 Plus هم سنسور ۲۴ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند عکس‌های باکیفیتی را به کاربر ارائه کند. این محصول شرکت سامسونگ رابط کاربری نسخه هشتم اندروید (اوریو) را در خود دارد که سیستم عاملی بهینه است. این گوشی دارای ۲ شیار سیم‌کارت و یک شیار برای کارت حافظه است و دست کاربر را برای استفاده از چند سیم‌کارت باز گذاشته است.

گوشی موبایل هوآوی مدل Y3

گوشی ارزان قیمت

Huawei Y3 2017 3G Dual SIM Mobile Phone
مشخصات کلی
قیمت ۱۳۶۰۰۰۰ تومان
ابعاد ۹.۵ × ۷۳.۷ × ۱۴۵.۱ میلی‌متر
سیم کارت دو سیم کارت سایز اصلی
وزن ۱۷۵ گرم
حافظه داخلی ۸ گیگابایت
RAM ۱ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD
اندازه صفحه نمایش ۵.۰ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۸۵۴ × ۴۸۰
ارتباطات ۲G , 3G
فن‌آوری‌های ارتباطی بلوتوث , EDGE , GPRS , رادیو , Wi-Fi
رزولوشن عکس ۸.۰ مگاپیکسل
خروجی صدا جک ۳.۵ میلی‌متری
سیستم عامل Android

گوشی میان‌رده هو‌آوی Y3 دو‌سیم‌کارت با سخت‌افزار میان‌رده، می‌تواند یکی از انتخاب‌های مناسب برای افرادی باشد که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای کم، صاحب یک گوشی موبایل هوشمند شوند. این گوشی به نمایشگری ۵ اینچی با رزولوشن ۸۵۴×۴۸۰ پیکسل مجهز است.

پردازنده ۴هسته‌‌ای، هشت گیگابایت حافظه داخلی و یک گیگابایت رم از دیگر مشخصات سخت‌افزاری Y3 هستند، همچنین می‌توان از کارت حافظه جانبی تا حجم ۱۲۸ گیگابایت در این گوشی بهره برد. این گوشی تنها ۹.۵ میلی‌متر قطر دارد؛ وزن ۱۷۵ گرمی آن شاید کمی زیاد به نظر برسد. درعوض از دو سیم‌کارت و شبکه ۴G پشتیبانی می‌کند.

از دیگر فناوری‌های ارتباطی که این گوشی به آن مجهز شده، می‌توان به امکان استفاده از Wi-Fi برای اتصال به اینترنت، امکان استفاده از بلوتوث و همچنین رادیوی FM اشاره کرد. برای Y3 2017، دو دوربین با حسگر‌های ۸ و ۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده که برای این رده قیمتی، مناسب ارزیابی می‌شود.

گوشی موبایل موتورولا مدل Moto E5

گوشی ارزان قیمت

Motorola Moto E5 XT1944-2 Dual SIM 16GB Mobile Phone
مشخصات کلی
قیمت ۱۹۲۹۰۰۰ تومان
ابعاد ۹ × ۷۲.۲ × ۱۵۴.۴ میلی‌متر
سیم کارت دو سیم کارت نانو
وزن ۱۷۴ گرم
حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت
RAM ۲ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD
اندازه صفحه نمایش ۵.۷ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۷۲۰ × ۱۴۴۰ پیکسل
ارتباطات ۲G , 3G , 4G
فن‌آوری‌های ارتباطی GPRS , EDGE , Wi-Fi , بلوتوث , رادیو
رزولوشن عکس ۱۳.۰ مگاپیکسل
خروجی صدا جک ۳.۵ میلی‌متری
سیستم عامل Android

گوشی موبایل Moto E5 از سری تولیدات شرکت موتورولا است. دو گیگابایت رم و دوربین ۱۳مگاپیکسلی از ویژگی‌های این گوشی تلفن همراه هستند. برای این محصول ظرفیت داخلی ۱۶ گیگابایت در نظر گرفته شده است که تا ۲۵۶ گیگابایت قابل‌افزایش خواهد بود. پردازنده مرکزی ۴ هسته‌ای این گوشی را ۲ گیگابایت رم همراهی می‌کند که درمجموع عملکرد متوسطی خواهد داشت.

این محصول، نمایشگر ۵.۷ اینچی دارد که می‌تواند برای تماشای فیلم یا انجام بازی و وب‌گردی بسیار مناسب است. این نمایشگر از نوع LCD بوده و در ساخت آن از فناوری IPS بهره گرفته شده است. وضوح تصویر این محصول ۷۲۰×۱۴۴۰ است و با توجه به ابعاد صفحه‌نمایش تراکم پیکسلی ۲۸۲ پیکسل بر اینچ را به تصویر می‌کشد. بلوتوث نسخه ۴.۲، WiFi، GPRS و EDGE از فناوری‌های ارتباطی هستند که در Moto E5 به خدمت گرفته شده‌اند.

در قاب پشت این محصول دوربینی با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی وجود دارد که به فلاش LED مجهز است و در آن از دریچه دیافراگم f/2.0 استفاده شده که در ثبت تصاویری با وضوح و کیفیت بهتر بسیار کارآمد خواهد بود. وجود حسگر اثرانگشت در قاب پشتی هم دیگر ویژگی مهم این محصول است. وظیفه تأمین انرژی این محصول بر عهده باتری بسیار قدرتمند ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است.

امیدواریم با مطالعه این نوشته بتوانید یک گوشی ارزان و خوب برای خود انتخاب و تهیه کنید.

به نقل از :blog.carti.ir