آموزش – چگونه از لایو اینستاگرام استفاده کنیم؟

یکی دیگر از ویژگی‌های محبوب اینستاگرام، ویدیوی لایو (Live) است که به موجب آن کاربر می‌تواند با دوستان خود تعامل و ارتباط برقرار کند. با پلازامگ همراه باشید تا در ادامه نحوه استفاده از ویژگی لایو اینستاگرام را با هم مرور کنیم.

حدود یک سال از ظهور ویژگی لایو در اینستاگرام می‌گذرد اما گویا در حال حاضر این ویژگی به بخش جدایی‌ناپذیر از رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است. دقیقا مشابه استریم‌های موجود در فیسبوک و توئیتر، لایو در اینستاگرام نیز روشی بسیار عالی برای برقراری ارتباط با فالوورها در لحظه است و این فرصتی را به شما می‌دهد که زندگی خود را همان‌طور که هست به فالوورهایتان نشان دهید.

روش لایو گذاشتن در اینستاگرام بسیار ساده و آسان است که در ادامه این فرآیند را با هم دنبال خواهیم کرد:

۱- با موبایل خود به اینستاگرام وارد شوید

با وجود آنکه می‌توانید برای مشاهده پست‌های دوستانتان و یا کامنت گذاشتن برای آنها از نسخه دسکتاپ اینستاگرام استفاده کنید اما برای لایو گذاشتن حتما می‌بایست از اپلیکیشن موبایل اینستاگرام استفاده کرد. اگر تا به حال حساب اینستاگرام نداشته‌اید، می‌توانید از طریق خود اپلیکیشن و یا وبسایت اینستاگرام برای خود یک اکانت بسازید.

۲- دوربین اینستاگرام را باز کنید

از صفحه اصلی برنامه، روی آیکون دوربین که در گوشه بالا سمت چپ صفحه نمایش قرار دارد، ضربه بزنید و یا در فید اینستاگرام خود به سمت راست سوایپ کنید. خاطر نشان می‌شود این همان دوربینی است که برای اضافه کردن عکس به استوری خود از آن استفاده می‌کنید.

۳- ویدیوی لایو خود را آغاز کنید

اینستاگرام/ Instagram

هرگاه در صفحه دوربین، به سمت منو در پایین صفحه نمایش سوایپ کنید، لایو فعال می‌شود. در این منو امکان اضافه کردن فیلترهای مختلف به عکس‌ها و همچنین ویژگی بومرنگ دیده می‌شود. پس از انتخاب گزینه Live، دکمه‌ای در انتهای صفحه نمایش با عنوان Start Live Video ظاهر می‌شود، وقتی که آمادگی لازم را داشتید روی آن ضربه بزنید.

۴- کامنت خود را پین کنید یا نظردهی را ببندید

پس از یک تست ارتباطی سریع که به صورت خودکار انجام می‌شود، لایو شما آغاز خواهد شد. در این هنگام اینستاگرام نوتیفیکیشنی را به برخی از فالورهایتان ارسال می‌کند تا آنها را مطلع سازد که شما یک ویدیوی لایو گذاشته‌اید. تعداد بینندگان این لایو و کامنت‌های آنها در پایین صفحه نمایش ظاهر خواهد شد.

اگر تمایل دارید که یک کامنت نیز بگذارید، روی Comment ضربه زده و متن موردنظر خود را تایپ کنید و سپس روی Post ضربه بزنید. اگر روی کامنت خود بزنید و انگشت‌تان را نگاه دارید، این کامنت در بالای صفحه نمایش پین شده و درنتیجه بینندگان این لایو به‌راحتی قادر خواهند بود که این کامنت را نیز ببینند. اگر تمایل دارید که در جریان لایو خود، کامنت‌های خود را ببندید، روی علامت سه نقطه که در سمت راست Comment قرار دارد، ضربه زده و گزینه Turn Off Commenting را انتخاب کنید.

۵- لایو خود را به اتمام برسانید

اینستاگرام/ Instagram

هرگاه ضبط ویدیو به اتمام رسید روی گزینه End که در گوشه بالا سمت راست صفحه نمایش قرار دارد، ضربه بزنید و گزینه End Live Video را انتخاب کنید. در این حالت یک صفحه مات روی فید دوربین شما ظاهر می‌شود که به شما اطلاع می‌دهد ویدیوی لایو شما به اتمام رسیده است. در این قسمت در صورتی‌ که مایل باشید می‌توانید با انتخاب گزینه Save که در گوشه بالا سمت راست صفحه نمایش قرار دارد، ویدیوی خود را در گالری گوشی ذخیره کنید یا آن را در استوری با بقیه به اشتراک بگذارید. اگر هیچ کدام از دو گزینه را انتخاب نکردید، ویدیو پس از کلیک کردن ناپدید خواهد شد.

چگونه ویدیوی لایو دیگر فالوورها را ببینیم؟

اگر می‌خواهید ویدیوی لایو دیگر فالوورها را مشاهده کنید، کافی است روی عکس پروفایل آنها که در بالای فید اینستاگرام شما نمایش داده می‌شود ضربه بزنید. اگر فالوور موردنظر در حال حاضر یک ویدیوی لایو گذاشته باشد، یک دایره رنگی در اطراف عکس پروفایل او ظاهر شده و کلمه Live در زیر پروفایل او ثبت می‌شود. به خاطر داشته باشید هرگاه ویدیوی لایو فردی را باز کردید یا آن را لایک کرده و کامنت گذاشتید، آن فرد از همه این عملیات‌ها باخبر خواهد شد.

اینستاگرام/ Instagram

اگر فردی ویدیوی لایو خود را مجددا در استوری خود بازپخش کرد، شما عکس پروفایل او را با یک حلقه رنگی و دکمه پخش در بالای فید خود مشاهده خواهید کرد. شما نمی‌توانید روی بازپخش یک ویدیوی لایو برای فرد موردنظر کامنت بگذارید اما می‌توانید از طریق دایرکت برای او در حین بازپخش ویدیوی لایو پیغام بفرستید.

هر گاه در حال تماشای بازپخش ویدیوی لایو فردی بودید به‌راحتی می‌توان با ضربه زدن به سمت راست صفحه نمایش این ویدیو را به جلو و یا به عقب هدایت کرد. اگر این فرد چندین ویدیوی لایو را به صورت بازپخش منتشر کرده باشد نیز می‌توان با ضربه زدن به فلش‌هایی که در بالای صفحه نمایش قرار دارد در میان این فیلم‌ها حرکت و آنها را رد کرد.

در آخر باید گفت که ویژگی ویدیوی لایو در اینستاگرام روش مناسبی برای برقراری تعامل و ارتباط با افراد دیگر است. این روش بسیار جالب‌تر و غیررسمی‌تر از پست گذاشتن در اینستاگرام بوده و فرآیند به‌کارگیری آن بی‌نهایت ساده است.

به نقل از : mag.plaza.ir