آموزش – چگونه آیپد پرو ۲۰۱۸ را مجبور به ریستارت کردن کنیم؟

نرم افزار هیچ دستگاهی کامل نیست و ممکن است هنگ کند. حتی قوی‌ترین گوشی‌ها هم درصد کمی احتمال دارند که هنگ کنند و لازم باشد آن‌ها را مجبور به ریستارت کنیم. اما چگونه این کار را در آیپد پرو ۲۰۱۸ انجام دهیم؟

نرم افزار گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندوریدی و iOS هر چقدر که قوی باشند هم ممکن است در طول زمان کار خود هنگ کنند و قفل شوند. باید یک درصد احتمال داد که قوی‌ترین پردازنده‌ها و روان‌ترین رابط‌های کاربری می‌توانند هنگ کنند و باید بتوانیم آن‌ها را ریستارت کنیم. اگر آیپد پرو دارید، احتمالا کنجکاوید که بدانید چگونه می‌توان این دستگاه بدون دکمه هوم را مجبور به ریستارت شدن کرد. در ادامه به نحوه انجام این کار اشاره می‌کنیم:

  1. دکمه تنظیم صدا را به سمت بالا فشار داده و یک ثانیه نگه دارید سپس بلافاصله این دکمه را به سمت پایین فشار داده و یک ثانیه نگه دارید. پس از این کار دکمه پاور آپید پرو خود که در بالای این تبلت تعبیه شده است را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید.
  2. آن قدر دکمه پاور آیپد پرو خود را نگه دارید که لوگوی اپل بر روی صفحه نمایش شما ظاهر شود. این بدان معناست که تبلت شما ریستارت شده و سیستم عامل درحال انجام این کار است. چند ثانیه منتظر بمانید تا تبلت شما دوباره راه اندازی شود و اکنون می‌توانید از آن استفاده مجدد کنید.

البته سیستم عامل‌های جدیدتر کمتر دچار چنین مشکلاتی می‌شوند اما باید همیشه به فکر یک راه حل دوم نیز بود. از آنجایی که نسخه جدید محصول آپید پرو اپل، دیگر دکمه هوم ندارد، اپل مجبور شده با الگوگیری از ژست‌های بکار گرفته شده در گوشی‌های آیفون ۱۰، آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ آر چندین میانبر جدید را برای آپید پرو ۲۰۱۸ خود طراحی کند. این میانبر‌ها طبیعتا مبتنی بر استفاده از دکمه‌های تنظیم صدا و پاور آپید پرو طراحی شده‌اند، چراکه همانطور که اشاره شد آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل دکمه هوم ندارد.

به نقل از : mag.plaza.ir