آموزش – چگونه تاریخچه جستجو در گوگل را پاک کنیم؟

در گذشته شما برای پاک کردن تاریخچه جستجو در گوگل باید مدام به حساب کاربری خود در گوگل سر می‌زدید و تاریخچه جست و جو‌های خود را از این طریق حذف می‌کردید اما اکنون به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

مدتی است که گوگل حذف کردن تاریخچه جست و جو را آسان تر کرده است. در گذشته شما برای این کار، باید به صورت مدام به حساب کاربری خود در گوگل سر می‌زدید، اما این کار آسان تر شده و شما می‌توانید به راحتی تاریخچه جست و جو‌های خود در گوگل را حذف کنید. اگر وقتی که مرورگر خود را باز می‌کنید، صفحه اصلی شما صفحه گوگل است، حتما گزینه Control your data in Google Search را نیز می‌بینید. با کلیک کردن بر روی این گزینه، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که تقریبا تمام اطلاعات همگام سازی شده شما در آن صفحه، نمایش داده می‌شود.

به بخش‌های پایینی این صفحه اگر سری بزنید، Your Search activity را خواهید دید. در این بخش، می‌توانید گزینه All search activity را ببینید که تمام فعالیت‌های شما را در قالب گزینه Google activity، در خود دارد. در این بخش، تمام برنامه‌های اندرویدی و سرویس‌های گوگل استفاده شده شما، نمایش داده می‌شود. جدای از این، شما می‌توانید گزینه Delete your Search activity را نیز ببینید. در این گزینه، شما دو انتخاب خواهید داشت: یکی Delete last hour و دیگری Delete all Search activity. همانطور که از نام این گزینه‌ها برمی‌آید، شما می‌توانید تمام جست و جو‌های خودتان در ۱ ساعت اخیر و یا در طول مدت استفاده از مرورگر را پاک کنید.

در کنار این گزینه‌‌ها، گزینه Google-wide controls هم وجود دارد. شما با فعال یا غیرفعال کردن این گزینه می‌توانید به گوگل اجازه ارائه پیشنهادات بر اساس سلایق شما را بدهید. قطعا برای این موتور جستجو خوشابند نیست که شما به محض انجام جست و جوی خود، تاریخچه مرورگر و جست و جو را حذف کنید. به همین دلیل، گزینه‌هایی برای توضیح این که سابقه فعالیت شما برای جست و جو‌های بعدی شما مهم است هم آورده می‌شود.

گوگل در ماه گذشته از قابلیت خود برای کنترل داده‌های ما حرف‌های زیادی زد اما این گزینه اکنون در صفحه اصلی مرورگر در اختیار ما است و می‌توانیم به راحتی به آن دسترسی پیدا کرده و بدانیم که چه اثرات و ردپاهایی را از خود به جای گذاشته ایم.

به نقل از : mag.plaza.ir