آموزش – آموزش برطرف کردن پیغام Your PC ran into a problem در ویندوز

رسانه کلیک – اگر حین کار با ویندوز ۸ یا ۱۰ با پیغام Your PC ran into a problem and needs to restart مواجه می‌شوید، این مطلب را بخوانید. در ادامه این مقاله قصد داریم به آموزش رفع این مشکل بپردازیم.

برطرف کردن پیغام Your PC ran into a problem : بوت ویندوز در حالت Safe Mode

بنا به دلایل مختلف ممکن است در هنگام کار با کامپیوتر با صفحه آبی رنگ و پیغام Your PC ran into a problem and needs to restart مواجه شوید. اولین راه حل پیشنهادی جهت رفع این پیغام، بوت ویندوز در حالت Safe Mode است. بدین منظور ابتدا کلیدهای Windows + I جهت وارد شدن به بخش Settings را فشار دهید. سپس به بخش Update & Security مراجعه کنید.

از منوی قابل مشاهده در سمت چپ گزینه Recovery را انتخاب کرده و پس از آن در بخش Advanced startup روی گزینه Restart Now کلیک نمایید.

پیغام Your PC ran into a problem

اکنون در صفحه نمایان شده، ابتدا روی گزینه Troubleshoot کلیک و سپس گزینه Advanced options را انتخاب کنید. در نهایت روی گزینه Startup Settings و سپس روی Restart کلیک کنید. بدین ترتیب سیستم در حالت Safe Mode بوت خواهد شد.

برطرف کردن پیغام Your PC ran into a problem : اجرای دستور SFC

کلیدهای Windows + X را بفشارید. سپس روی گزینه (Command Prompt (Admin کلیک کنید.

پیغام Your PC ran into a problem

پس از اجرای Command Prompt، دستور sfc /scannow را اجرا کنید.

پیغام Your PC ran into a problem

بدین ترتیب اسکن SFC آغاز شده و حدود ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد. در صورتی که همچنان مشکل شما برطرف نشد می‌توانید اسکن DISM را اجرا کنید. بدین منظور دستور DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth را در Command Prompt وارد کنید. اجرای این اسکن حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

پیغام Your PC ran into a problem

برطرف کردن پیغام Your PC ran into a problem : تغییر تنظیمات Memory Dump

در برخی موارد به منظور تجزیه و تحلیل بهتر مشکل توصیه می‌شود تنظیمات Memory Dump را تغییر دهید. بدین منظور کلید Windows + S فشار داده و در کادر جستجو عبارت Advanced System را وارد کنید. سپس از لیست نتایج گزینه View advanced system settings را انتخاب کنید.

پیغام Your PC ran into a problem

در قسمت فوقانی پنجره Properties روی زبانه Advanced کلیک کنید.

پیغام Your PC ran into a problem

در قسمت Start-up and Recovery روی گزینه Settings کلیک کنید. سپس در بخش System failure تیک گزینه Automatically restart را بردارید.

پیغام Your PC ran into a problem

در بخش Write debugging information روی منوی کشویی کلیک کرده و گزینه Complete memory dump را انتخاب کنید. تغییرات را ذخیره کرده و مجددا سیستم خود را ریستارت کنید.

برطرف کردن پیغام Your PC ran into a problem : بازیابی ویندوز

ممکن است بتوانید با بازیابی ویندوز مشکل نمایش پیغام Your PC ran into a problem and needs to restart را برطرف کنید. برای این کار کلیدهای Windows + S فشار داده و عبارت System Restore را تایپ کنید. سپس از لیست نمایان شده گزینه Create a restore point را انتخاب کنید.

پیغام Your PC ran into a problem

در پنجره System Properties روی گزینه System Restore کلیک کنید.

پیغام Your PC ran into a problem

در صورت مشاهده گزینه Show more restore points، تیک آن را بزنید سپس تاریخی را که مایل به بازیابی سیستم به آن هستید، انتخاب کرده و روی گزینه Next کلیک کنید.

پیغام Your PC ran into a problem

برطرف کردن پیغام Your PC ran into a problem : آپدیت درایورهای دستگاه

آپدیت نبودن درایورها می‌تواند یکی از دلایل رخ دادن پیغام Your PC ran into a problem and needs to restart باشد. به منظور آپدیت درایورهای دستگاه خود به وب سایت سازنده درایو مورد نظر مراجعه کرده و جدیدترین آپدیت ارائه شده برای دستگاه خود را دانلود کنید.

برطرف کردن پیغام Your PC ran into a problem : بررسی آپدیت های ویندوز

به منظور آپدیت ویندوز خود به بخش Settings و Update & Security مراجعه کنید. در صفحه باز شده روی گزینه Check for updates کلیک کنید.

پیغام Your PC ran into a problem

بدین ترتیب آپدیت های ارائه شده برای ویندوز بررسی شده و به طور خودکار دانلود می‌شوند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بررسی آپدیت‌های ویندوز پیشنهاد می‌کنیم به مطالعه مقاله “چگونه آپدیت‌های ویندوز را بررسی و در کامپیوتر نصب کنیم؟” بپردازید.

برطرف کردن پیغام Your PC ran into a problem : انتخاب گزینه Startup Repair

زمانی که قادر به ورود به صفحه لاگین ویندوز نیستید، یک صفحه بازیابی برایتان نمایان می‌شود که از طریق آن می‌توانید گزینه Startup Repair را انتخاب کنید. همچنین ممکن است یک دیسک بازیابی سیستم عامل همراه لپ تاپ شما وجود داشته باشد. در این صورت مراحل زیر را طی کنید.

دیسک بازیابی سیستم عامل خود را وارد نمایید. سپس کامپیوتر را روشن کرده و از طریق دی وی دی بوت کنید. بعد از نمایان شدن صفحه Windows Setup روی Next کلیک کرده و گزینه Repair your computer را انتخاب کنید. در این مرحله بعد از انتخاب Troubleshoot، به ترتیب گزینه‌های Advanced options و سپس Startup Repair را انتخاب کنید. بدین ترتیب فرایند بازسازی ویندوز آغاز و سیستم ریستارت می‌شود.

به نقل از :click.ir