آموزش – ۱۰ ترفند کاربردی در قرار دادن استوری اینستاگرام که باید بدانید

اگر می‌خواهید در فضای اینستاگرام همیشه درصدر بمانید باید ترفند‌های تصویری خاصی که استوری‌هایتان را در زمره برجسته‌ترین‌ها قرار می‌دهد یاد بگیرید. در این پست ده ترفند تاثیرگذار برای جذاب شدن استوری‌ها را مرور می‌کنیم.

دنیای امروز، عصر مستندسازی است. برای ثبت و نشان دادن لحظات خاطره‌انگیز زندگی شاید هیچ راهی بهتر از استوری اینستاگرام نباشد. با ویدئوهای کوتاه یا عکس‌های خلافانه خود که تنها بیست و چهار ساعت در دسترس است، به دنبال کنندگان خود نشان دهید که روز شما چگونه گذشت. در این مطلب ترفندهایی را آموزش خواهیم داد که با کمک آنها می‌توانید استوری اینستاگرامتان را به مجبوبیت بالایی برسانید.

۱. استوری اینستاگرام‌ خود را به داستانی تصویری تبدیل کنید

چرا به این ویدئوهای کوتاه استوری (داستان) میگویند؟ یکی از راه‌هایی که دیگران را به دنبال کردن پست‌های خود ترغیب کنید، این است که استوری خود را به داستانی تصویری بدل کنید. به جای این که تصاویر و فیلم‌هایتان را تصادفی و بدون ترتیب مشخص پست کنید، فکر کنید که چگونه می‌توانید آنها را به هم مرتبط سازید. داستان خود را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید و سپس با کمک متن و تصاویر آن را نقل کنید.

۲. رنگین کمانی بنویسید

وقتی از داستان‌گویی صحبت میکنیم، استوری اینستاگرام گزینه‌های متعددی در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آنها می‌توانید تصویرنوشته‌هایتان را جذاب‌تر کنید. یکی از این گزینه‌ها، افکت رنگین‌کمان است. با استفاده از آن می‌توانید به استوری‌هایتان رنگ و لعاب جدیدی ببخشید و آنها را با رنگ‌هایی که دوست دارید منحصربه‌فرد کنید.

برای استفاده از افکت رنگین‌کمانی، روی متن نوشته شده خود ضریه زده و آن را انتخاب کنید. بر روی ابزار پالت رنگ فشار دهید و آن را در پایین صفحه نگاه دارید. با انجام این عمل طیف رنگی باز می‌شود. یک انگشت را روی طیف باز شده و هم زمان انگشت دیگر را در سمت راست متن انتخابی نگاه دارید. حال اگر هر دو انگشت را هم زمان به چپ بکشید، می‌توانید برای هر حرف رنگی متفاوت انتخاب کنید.

برای انتخاب ترکیب رنگ‌های متفاوت می‌توانید سرعت و جهت حرکت را تغییر دهید. اعمال این افکت در دفعات نخست ممکن است کمی پیچیده و سخت باشد اما کافی است یک بار انجام دهید. این تکنیک را می‌توان بر روی تمام فونت‌های اینستاگرام پیاده کنید.

۳. متن ها را سایه بزنید

گرچه اینستاگرام چندین گزینه برای فونت دارد، ولی تمامشان خیلی زود کهنه و نخ نما می‌شوند. اگر از دیدن متون و سبک‌های مشابه در استوری دوستانتان خسته شده‌اید، بهتر است با ترفند سایه انداختن آشنا شوید. برای افزودن خلاقیت و تازگی به تصاویرتان، افکت سایه (drop shadow) یکی از عالی ترین راه هاست. این افکت به متون شما بعد و عمق خاصی می‌بخشد.

برای اضافه کردن این افکت در قسمت راست بالای صفحه برروی ایکون Aa بزنید و متنی که می‌خواهید را بنویسید. همین پروسه را تکرار کنید با این تفاوت که همان متن را با رنگی متفاوت بنویسید. یک قدم دیگر باقی مانده است. تنها کاری که در این مرحله باید انجام دهید این است که انتخاب کنید کدام لایه بر روی دیگری قرار می‌گیرد. دقت کنید که هر دو متن دقیقا روی هم نیفتند و یکی کمی از دیگی فاصله داشته باشد. با این کار افکت سایه آماده است.

۴. پس زمینه یکدست یا نیمه شفاف بسازید

بعد از ترفندهای متنی، حال نوبت به پیش‌زمینه است. برای ساختن پیش‌زمینه نیمه‌ شفاف یا یکدست فرقی ندارد که از چه عکسی استفاده کنید. یک عکس در دسترس انتخاب کنید. در گوشه تصویر، بر روی آیکون قلم ضربه بزنید و یک رنگ از پالت رنگی انتخاب کنید. سپس بر روی زمینه ضربه بزنید و سه ثانیه نگاه دارید تا رنگ انتخابی صفحه را پر کند. از آیکونی که تصور یک ماژیک با نوک مورب است برای نیمه شفاف کردن پس زمینه استفاده کنید.

۵. تصاویر متحرک جذاب استفاده کنید

احتمالا از اپلیکشن بومرنگ استفاده کرده باشید. این اپلیکیشن که از برنامه های جانبی اینستاگرام است به کاربران اجازه می‌دهد که GIF های سه ثانیه‌ای یا کمتر درست کنند. دیگر نیازی به این اپلیکیشن ندارید و می‌توانید این GIF ها را مستقیما با اینستاگرام درست کنید.

گرچه این GIF ها مدت هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرند اما لازم نیست که استفاده از آنها را کنار بگذارید. از خلاقیت خود در GIF هایتان استفاده کنید تا پست هایتان را متمایز کنید. اگر می‌خواهید این دست از پست هایتان جذاب تر و خلاقانه تر شوند از هر دو نوع فیلم معکوس و سریع استفاده کنید.

۶. سلفی‌هایتان را به استیکر تبدیل کنید

اگر هم از اینستاگرام استفاده می‌کنید و هم از اسنپ‌چت، احتمالا متوجه شده‌اید که استوری‌های هر دو برنامه یک نکته مشترک دارند: سلفی‌استیکرها. استیکرها ابزاری عالی برای ارائه جزییات و زمینه بیشتر به تصاویر و ویدئوهاست. اگر می‌خواهید واکنش خود را نسبت به یک تصویر نشان دهید از سلفی‌استیکر استفاده کنید.

این گزینه را در منوی استیکر، در بالای صفحه، خواهید یافت. با آیکون دوربین موجود در این منو سلفی بگیرید. هر زمان که ازسلفی خود راضی بودید، آن را بر روی صفحه نمایش قرار دهید و یا برای تغییر کادر، بر روی آن ضربه بزنید.

۷. با استوری‌هایتان ارتباط متقابل بیافرینید

اگر می‌خواهید استوری‌هایتان متفاوت و عالی باشند به یاد داشته باشید که همیشه باید فالوورهایتان را در آن سهیم کنید. خوشبختانه اینستاگرام ابزارهای متفاوتی برای این کار دارد. یکی از راه هایی که می‌توانید توجه فالوورهایتان را به استوری جذب کنید این است که اجازه دهید در مورد پست‌هایتان نظر دهند. سه راه برای این کار وجود دارد: نظرسنجی، اسلایدر و پرسش.

اولین راه نظرسنجی است. از منوی استیکر اینستاگرام استیکر نظرسنجی را بیابید. سوال خود را تایپ کنید و دو گزینه برای آن در نظر بگیرید تا فالوورهایتان بین این دو یکی را انتخاب کنند. دومین راه استفاده از استیکر لغزان (اسلایدر) است. می‌توانید این استیکر را به دلخواه خود تغییر دهید و سوالات متفاوتی به آن اضافه کنید. در این روش فالوورهای شما با کشیدن این استیکر به پیام شما واکنس نشان می‌دهند. راه اخر این است که از فالوورهایتان بخواهید از شما سوال بپرسند. برای این کار باید از استیکر سوال (Questions sticker) استفاده کنید. میتوانید یک گام فراتر رفته و نتیجه به دست آمده را در استوری خود منتشر کنید.

۸. استیکرها را در استوری‌هایتان سنجاق کنید

اکنون که تمام ترفند های لازم برای اضافه کردن جزییات را می‌دانید، آماده هستید تا ترفند بعدی را توضیح دهیم. شاید بپرسید چطور میتوان نظر مخاطبان را به یک لحظه خاص در ویدئو جلب کرد. به جای استفاده از المان‌های مختلف می‌توانید این لحظات را به ویدئو های و GIF های (بومرنگ ها) خود سنجاق کنید. در این حالت استیکر، متن یا ایموجی خاصی که انتخاب کردید در آن لحظه‌ خاص نمایش داده می‌شود.

تنها کاری که باید انجام دهید اضافه کردن المانی است که دوست دارید. فرقی ندارد که این المان اضافه شده متن باشد یا استیکر یا حتی GIF. در گام بعدی باید بر رویش ضربه زده و آن را نگاه دارید. با این کار، نوار شناور در پایین صفحه نمایان خواهد شد که با استفاده از آن می‌توانید انتخاب کنید که نظرات و استیکرهایتان کجای صفحه باید قرار بگیرند. سپس بر روی Pin ضربه بزنید.

۹. حسی از فیلم سازی در استوری‌هایتان ایجاد کنید

یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند استوری‌هایتان حرفه‌ای جلوه کنند زوم کردن است. این موضوع توجه مخاطبان شما را به جزییات یا لحظه خاصی جلب می‌کند. دوربین استوری اینستاگرام را باز کنید، دکمه ضبط فیلم را نگاه دارید و فیلم‌برداری کنید. برای بزرگنمایی یا کوچک کردن تصویر، انگشت خود را به بالا یا پایین بکشید.

۱۰. استوری‌هایتان را در هایلایت قرار دهید

اینستاگرام / instagram

وقتی که برای یک استوری تا بدین حد زحمت می‌کشید، احتمالا دوست ندارید که بعد از بیست و چهار ساعت حذف شوند. خوشبختانه، می‌توانید استورهای مورد علاقه خود را با اضافه کردنشان به هایلایتس (Highlights) ذخیره کنید. اگر هنوز چیزی در این قسمت ذخیره نکرده‌اید، آنها را به شکل دایره های خاکستری رنگ زیر قسمت بیو مشاهده می‌کنید. بر رویشان ضربه بزنید و از آرشیو، استوری‌های اینستاگرام (Instagram Stories) را انتخاب کنید. با انتخاب عنوانی برای آن کار تمام است. هایلایت‌ها بهترین وسیله برای تبلیغ برند، به اشتراک گذاردن لینک ها با فالوورهایتان یا تنها ذخیره کردن بهترین و خاص‌ترین لحظات زندگیتان است.

هر روزه، اینستاگرام ویژگی‌های جدید اضافه می‌کند. اگر می‌خواهید همیشه در صدر بازی پررقیب اینستاگرام بمانید باید یادگیری سریعی داشته باشید. نمی‌توان گفت که فردا آبستن چه چیزی است اما نکاتی که گفتیم امروز به شما کمک می‌کند تا استوری اینستاگرام خود را به سطحی بالاتر ارتقا دهید.

به نقل از : mag.plaza.ir