آموزش – چگونه کیفیت فیلمبرداری آیفون XS در نور کم را افزایش دهیم؟

رسانه کلیک – اگر می‌خواهید کیفیت فیلمبرداری آیفون XS در نور کم را افزایش دهید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

افزایش کیفیت فیلمبرداری آیفون XS در نور کم

بدون شک کیفیت بالای عکس‌برداری و فیلمبرداری یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آیفون‌های اپل محسوب می‌شود. آیفون XS اپل نیز از کیفیت دوربین بسیار بالایی برخوردار بوده؛ به طوری که حتی در نور کم هم می‌توان تصاویر و فیلم‌های با کیفیتی را توسط آن‌ ضبط کرد. با این وجود این گوشی از تنظیماتی بهره می‌برد که در صورت تمایل با فعال سازی آن می‌توانید کیفیت فیلمبرداری در نور کم را افزایش داده و بدین ترتیب نتایج بهتری کسب کنید (مشخصات کامل گوشی آیفون XS).

سری XS آیفون از قابلیت منحصر به فردی بهره می‌برد که به موجب آن کاربر می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت بهتر در نور کم ضبط کند. در صورتی که شما با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۷۲۰p ،۱۰۸۰p و یا ۴K فیلمبرداری می‌کنید، می‌توانید به راحتی نسبت به فعال سازی قابلیت Auto Low Light FPS اقدام کنید. با فعال سازی این قابلیت، هر زمان گوشی در معرض نور کمتری قرار داشته باشد، به صورت خودکار نرخ فریم از ۳۰ به ۲۴ فریم بر ثانیه کاهش پیدا می‌کند و به همین ترتیب کیفیت فیلمبرداری افزایش خواهد یافت.

همانطور که اشاره کردیم، این فرایند به صورت کاملا خودکار و در مواقع ضروری رخ می‌دهد. به عنوان مثال در صورتی که در یک اتاق روشن و با نور کافی شروع به فیلم‌برداری کنید و پس از آن به یک اتاق تاریک مراجعه کرده و یا چراغ را خاموش کنید، نرخ فریم در ویدیو کاهش پیدا می‌کند.

حال جهت فعال سازی قابلیت مذکور و افزایش کیفیت فیلمبرداری آیفون XS در نور کم به قسمت Settings و پس از آن به بخش Camera مراجعه نمایید. سپس گزینه Record Video را انتخاب کرده و قابلیت Auto Low Light FPS را فعال کنید.

توجه داشته باشید در صورتی که با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری می‌کنید، این قابلیت برای شما نمایان نخواهد شد. بنابراین ابتدا از بخش Record Video گزینه ۱۰۸۰p HD at 30 fps یا ۴K at 60 fps را فعال و سپس برای استفاده از قابلیت Auto Low Light FPS اقدام کنید. در حالت کلی با فعال سازی قابلیت مذکور تغییر در نرخ فریم را نمی‌توان تشخیص داد و بسیاری از افراد متوجه تغییر آن نخواهند شد. با این وجود افزایش کیفیت فیلمبرداری آیفون XS در نور کم به خوبی قابل تشخیص و مشاهده خواهد بود.

به نقل از :click.ir