آموزش – چگونه آپدیت‌های ویندوز را بررسی و در کامپیوتر نصب کنیم؟

رسانه کلیک – در این مقاله به آموزش بررسی آپدیت ویندوز ۱۰، ۸، ۷، ویستا و XP و چگونگی نصب آن در نسخه‌های مختلف می پردازیم. همراه ما باشید.

مقدمه

بررسی و نصب آپدیت ویندوز نظیر سرویس پک‌ها و یا سایر پچ‌ها از اقدامات ضروری محسوب می‌شود. انجام این بروز رسانی‌ها می‌تواند نقش چشم‌گیری در ارتقای ویندوز شما ایفا کند. به عنوان مثال در صورتی که سیستم عامل شما با مشکلات خاصی رو به رو شده می‌توانید با نصب آپدیت‌، مشکل به وجود آمده را برطرف کنید. علاوه بر آن، آپدیت ویندوز از حملات مخرب به سیستم عامل جلوگیری کرده و یا ویژگی و امکانات جدیدی را به سیستم عامل شما اضافه می‌کند. در ادامه این مقاله به آموزش بررسی آپدیت ویندوز و همچنین چگونگی نصب آن‌ها می‌پردازیم (آموزش ارتقای ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰).

چگونه آپدیت های ویندوز ۱۰ را بررسی و نصب کنیم؟

در ویندوز ۱۰، آپدیت های ارائه شده برای ویندوز در بخش Settings قابل مشاهده هستند. بدین منظور روی Start Menu کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید. پس از آن به بخش Update & Security مراجعه کنید. سپس از منوی موجود در قسمت چپ صفحه روی گزینه Windows Update کلیک کنید.

اکنون شما می‌توانید با انتخاب گزینه Check For Updates به بررسی آپدیت های ارائه شده برای ویندوز ۱۰ خود بپردازید. توجه داشتید باشید که فرایند دانلود و نصب آپدیت های ویندوز در ویندوز ۱۰ به صورت خودکار بوده و سریعا پس از بررسی، آپدیت ها نصب خواهند شد. از طرف دیگر نصب برخی از آپدیت های ویندوز زمانی که کاربر در حال استفاده از کامپیوتر نیست، صورت می‌گیرد.

آموزش بررسی و نصب آپدیت های ویندوز ۸، ۷ و ویستا

در ویندوزهای ۸، ۷ و ویستا بهترین روش جهت دسترسی به بخش آپدیت ویندوز از طریق Control Panel است. در این نسخه از ویندوز، قابلیت Windows Update به عنوان یک برنامه جداگانه در بخش Control Panel قابل دسترسی بوده و علاوه بر آن شما می‌توانید در این بخش به تنظیمات پیکربندی، تاریخچه آپدیت و سایر تنظیمات دسترسی داشته باشید.

آپدیت ویندوز

حال به منظور بررسی آپدیت های ویندوز به بخش Control Panel مراجعه کرده و گزینه Windows Update را انتخاب کنید. در مرحله بعد جهت بررسی آپدیت های جدید و نصب نشده روی گزینه Check For Updates کلیک نمایید. در برخی موارد نصب آپدیت های ویندوز به صورت خودکار انجام می‌شود و در برخی شرایط جهت نصب آپدیت ها نیاز است تا روی گزینه Install Updates کلیک کنید.

نکته: لازم به ذکر است کمپانی مایکروسافت دیگر از ویندوز ویستا پشتیبانی نمی‌کند. از این رو آپدیت های جدید برای این ویندوز ارائه نمی‌شود. جدیدترین و آخرین آپدیت ارائه شده برای این ویندوز مربوط به تاریخ ۱۱ آوریل ۲۰۱۷ می‌شود. در صورتی که نسبت به نصب این آپدیت ها اقدام کرده‌اید، دیگر آپدیت جدیدی برای ویندوز ویستا دریافت نخواهید کرد.

آموزش بررسی و نصب آپدیت های ویندوز XP ،۲۰۰۰ ،Me و ۹۸

قابلیت Windows Update برای ویندوز XP و سایر نسخه‌های قبلی ویندوز در بخش Windows Update وبسایت مایکروسافت قابل دسترسی است. در این وبسایت نیز مانند Control Panel در ورژن های جدید ویندوز، آپدیت های ارائه شده برای ویندوز و همچنین تنظیمات پیکربندی را می‌توانید مشاهده کنید. فرایند بررسی، نصب و حذف آپدیت در وبسایت مایکروسافت بسیار آسان است.

آپدیت ویندوز

نکته: توجه داشته باشید که مایکروسافت دیگر از ویندوز XP و نسخه‌های پیشین آن پشتیبانی نمی‌کند. پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۴ پایان یافت. بنابراین در صورتی که آپدیتی برای ویندوز XP شما در وبسایت مایکروسافت موجود باشد، مربوط به قبل از تاریخ مذکور خواهد بود.

سایر روش‌ها برای نصب آپدیت های ویندوز

روش‌ های دیگری به جز استفاده از قابلیت Windows Update برای نصب آپدیت های ویندوز وجود دارد. آپدیت های ویندوز می‌توانند به صورت جداگانه از طریق بخش Microsoft Download Center دانلود و به صورت دستی نصب شوند. از روش‌های دیگر جهت نصب آپدیت های ویندوز می‌توان به استفاده از برنامه‌های آپدیت نرم افزار اشاره کرد. این برنامه‌ها معمولا برای آپدیت کردن نرم افزارهایی که متعلق به مایکروسافت نیست، طراحی شده‌اند. با این وجود برخی از آن‌ها شامل قابلیت آپدیت ویندوز نیز می‌شوند.

جمع‌بندی

آپدیت کردن ویندوز موجب ارتقا کارایی و افزایش امنیت ویندوز می‌شود. از این رو امری ضروری به حساب می‌آید. بنابراین توصیه می‌کنیم هر چند وقت یک بار با استفاده از روش های بالا به بررسی و نصب آپدیت های ارائه شده برای ویندوز خود بپردازید.

به نقل از :click.ir