بهترین گوشی‌ ضد آب بازار در رنج‌های قیمتی مختلف را بشناسید

اگر با اکسیر حیات (آب) سروکار دارید، پس باید یک گوشی ضد آب هم داشته باشید. موبایلی که در استخر و چشمه‌های آب‌ شیرین خم‌ به‌ ابرو نیاورد و سینه ستبر کند و در مقابل آب بایستد! اما اگر موبایلی بدون مقاومت در برابر آب داشته باشید٬ حتما تاکنون از بین رفته است و حلوایش را هم خورده‌اید. با این حال خرید یک اسمارت‌فون در این اوضاع درب و داغان بازار (!) مشکلی اساسی است. برندهای پرزرق و برق، هر کدام با تبلیغات گسترده‌ خود قصد دارند که گوشی‌شان را در دل شما جای بدهند. کاربر هم در این هیاهوی برندها، سردرگم می‌شود و به احتمال زیاد غش خواهد کرد (خصوصا با دیدن قیمت‌ها)! این‌جاست که تکنولوژی و صد البته اینترنت به کمک‌تان می‌آید. شما با کمی جستجو در سایت ما، می‌توانید راهنماهای خرید زیادی پیدا کنید که هرکدام بهترین گوشی‌ها را به شما معرفی می‌کنند. ما هم بعد از معرفی بهترین گوشی‌های باریک و سبک، بهترین گوشی‌ها با دوربین سلفی دوگانه و بهترین گوشی‌های مجهز به شارژ بی‌سیم، امروز تصمیم گرفتیم تا بهترین گوشی‌ ضد آب در رنج‌های قیمتی مختلف را معرفی کنیم. اگر می‌خواهید با این مدل‌ها آشنا شوید٬ پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید. البته یادتان نرود که شاخص اصلی ما برای انتخاب، حضور گوشی در بازار کشورمان است؛ بنابراین برخی مدل‌های نایاب و یا گوشی‌های چینی جایی در لیست ما ندارند.

پیش از شروع کار، بهتر است که این نکات را در نظر بگیرید:

  • اکثر گوشی‌های ضد آب بازار از برندهای سامسونگ، سونی و همچنین آی‌فون‌های اپل هستند. بنابراین انتخاب‌های خیلی متنوع و زیادی از برندهای مختلف پیش روی شما نخواهد بود.
  • این ویژگی معمولا در پرچمداران بازار دیده می‌شود و گوشی‌های میان‌رده مقاومت خاصی در برابر آب و گرد و غبار ندارند.
  • کسب گواهینامه IP به معنی ضد آب بودن گوشی است. بنابراین اگر در جدول مشخصات یک گوشی IPXX را دیدید، یعنی مدل نام برده شده در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است.
  • عدد نخست در گواهینامه IPXX به معنای مقاومت در برابر گرد و غبار و عدد دوم در برابر آب است. یعنی مثلا مقاومت یک گوشی در برابر آب با IP68 از IP67 بیشتر بوده اما هر دو به یک میزان در برابر گرد و غبار واکنش نشان می‌دهند.
  • اکثر سازندگان در صورت خراب شدن گوشی هنگامی که در زیر آب است آن را گارانتی نمی‌کنند! بنابراین گوشی‌های معرفی شده ضد آب هستند اما این ویژگی‌‌شان شامل گارانتی نمی‌شود. پس حسابی حواس‌تان را جمع کنید که همه چیز در نهایت به پای خودتان خواهد بود.
  • این مقاومت نام برده شده در برابر آب شیرین است. مدل‌های خیلی کمی می‌توانند در آب‌های دیگر دوام بیاورند. بنابراین انتظار نداشته باشید که با گوشی خود به دریا بروید و صحیح و سالم به حیات خودش ادامه دهد!
  • نمایشگر اکثر گوشی‌های امروزی در زیر آب غیرقابل استفاده خواهد بود و به تماس‌های دست شما پاسخ نمی‌دهد. در نتیجه انتظار نداشته باشید که در زیر آب با گوشی خود اینستاگرام را چک کنید!

1- اپل آی‌فون Xs مکس

31-iphone-xs-max بهترین گوشی‌ ضد آب بازار در رنج‌های قیمتی مختلف را بشناسید

همان‌طور که می‌دانید، این گوشی چندی پیش به‌صورت رسمی معرفی شد و حالا در دسترس عموم قرار گرفته و می‌توانید جدیدترین پرچمدار اپل را از بازار ایران بخرید؛ موبایلی جذاب و صد البته گران! طبق بررسی‌ آی‌فون Xs مکس توسط اکثر منتقدین دنیا، این گوشی قدرتمندترین اسمارت فون حال حاضر بازار است. اما این موبایل به‌خاطر این امکاناتش وارد لیست ما نشده، بلکه به‌دلیل مقاومت در برابر آب در این لیست گنجانده شده است. دیگر همه می‌دانند که آی‌فون‌های اپل از خیلی وقت پیش در مقابل آب دوام می‌آورند و به‌نظر می‌رسد که این سیب گاز زده با گواهینامه IP قرارداد بسته است چرا که جدیدا تمام تولیداتش این استاندارد جهانی را دریافت می‌کنند.

پرچمدار جدید این برند هم گواهینامه IP68 را کسب کرده و با افتخار آن را بر سینه خود چسبانده است. پیش‌تر اسمارت فون‌هایی که این گواهینامه را داشتند، می‌توانستند تا در عمق یک و نیم متری آب به مدت 30 دقیقه غوطه‌ور شوند؛ حالا اما ظاهرا اپل کاری کرده تا این مدل در عمق 2 متری نیز دوام آورد و توانایی شنا کردنش را به رخ بکشد. خلاصه این موبایل خوراک استخرهاست. چه‌کسی می‌داند، شاید این اسمارت‌فون سنگین‌وزن شیشه‌ای، یک غریق نجات باشد!

حدود قیمت: 25.000.000 تومان (!!)

بهترین گوشی‌ ضد آب جایگزین در این رنج: آی‌فون Xs

2- سامسونگ گلکسی نوت 9

samsung-galaxy-note9-26 بهترین گوشی‌ ضد آب بازار در رنج‌های قیمتی مختلف را بشناسید

تبلیغات گسترده سامسونگ سبب شده تا همه دنیا این گوشی خوش‌ساخت را بشناسند و احتمالا عاشق آن شوند. اسمارت‌فونی کم‌حاشیه با طراحی شیشه‌ای/فلزی در رنگ‌های متفاوت! همان‌طور که این دیوایس، قدرتمند و جذاب است، به همان میزان یک ماهی لیز هم هست!

سامسونگ توانسته برای این دستگاه خود گواهینامه IP68 را کسب کند. یعنی شما می‌توانید، گلکسی نوت 9 عزیز خود را در عمق 1.5 متری آب‌ شیرین به‌ مدت 30 دقیقه غوطه‌ور کنید. همچنین کاربر قادر است که دکمه‌های ولوم را طوری تنظیم کند تا آن‌ها مانند دکمه شاتر عمل نمایند. با انجام این‌کار می‌توانید در استخر بپرید و از خود پی‌در‌پی عکس‌برداری کنید! گلکسی نوت 9 با دریافت این استاندارد خود را تبدیل به پکیجی کامل کرد که نه‌تنها عاشقان تکنولوژی‌های تر و تازه را به خود جلب می‌کند، بلکه نگاه آن‌هایی را که دنبال اسمارت‌فونی مقاوم دربرابر آب هستند نیز خیره می‌نماید.

نکته جالب در رابطه با این مدل، استفاده از قلم آن در زیر آب است. همان‌طور که گفتیم نمایشگر اکثر گوشی‌های بازار در زیر آب غیر قابل لمس خواهند بود، بنابراین برای عکاسی در زیر آب، می‌بایست از کلیدهای سخت‌افزاری استفاده کنید. اما نوت 9 به قلم مجهز شده و خیلی راحت می‌توانید توسط آن در زیر آب کاملا با گوشی کار کرده و حتی فوکوس دوربین را تنظیم کنید! به همین دلیل این مدل بهترین گوشی ضد آب بازار برای عکاسی در شرایط سخت است. توصیه می‌کنم حتما بررسی گلکسی نوت 9 را بخوانید.

حدود قیمت: 15.500.000 تومان

بهترین گوشی‌ ضد آب جایگزین در این رنج: آی‌فون X

3- اچ‌تی‌سی U12 پلاس

htc-u12-hands-on-aa-28-of-30-840x472 بهترین گوشی‌ ضد آب بازار در رنج‌های قیمتی مختلف را بشناسید

با اینکه امسال اچ‌تی‌سی توجه چندانی به میان‌رده‌ها نداشت اما همچنان پرچمدارانش را در سری U ادامه داد. حالا جدیدترین گوشی بالارده این کمپانی با نام U12 پلاس شناخته می‌شود و به‌نوعی آمده تا به جنگ با رقبا برود. اچ‌تی‌سی خیلی دیرتر از بقیه به عرصه گوشی‌های ضد آب پیوست و تعداد محصولات این کمپانی تایوانی که از این ویژگی بهره‌مند باشند، شاید به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد.

با تمام این‌ها U12 پلاس جز همین تعداد اندک است که توانسته تا گواهینامه IP68 را به سختی کسب کند. بنابراین اگر محافظ نمایشگر ضعیف و قدیمی آن را فاکتور بگیریم، این مدل توانسته تا خودش را به رقبا نزدیک کند و خط و نشانی برای‌شان بکشد. البته میزان مقاومت آن در برابر آب، تا عمق 1.5 متری و به مدت 30 دقیقه است. با وجود بدنه حساس به فشار می‌توانید در زیر آب عکاسی کنید و یا از محیط فیلم بگیرید.

حدود قیمت: 13.200.000 تومان

بهترین گوشی‌ ضد آب جایگزین در این رنج: گلکسی S9 پلاس

4- هواوی P20 پرو

Huawei-P20-Pro-Review-Mojtaba-21 بهترین گوشی‌ ضد آب بازار در رنج‌های قیمتی مختلف را بشناسید

یکی از مشکلات اصلی پرچمداران هواوی عدم مقاومت آن‌ها در برابر آب بود. ویژگی که همه حداقل برای یک‌بار نیز به آن سرک کشیده بودند اما این کمپانی چینی همچنان در برابر آن از خودش مقاومت به خرج می‌داد! تا اینکه بالاخره با معرفی سری میت 10 و به‌خصوص میت 10 پرو از آهوی شیطان پایین آمد و فرزندش را به کلاس شنا فرستاد!

حالا پرچمدار جدید این کمپانی با نام P20 پرو از بدنه‌ای شیشه‌ای و جذاب برخوردار است و از قلبی قدرتمند به‌ نام کایرین 970 بهره می‌برد. این دستگاه توانسته استاندارد IP68 را کسب کند. یعنی شما می‌توانید با این مدل از شرکت هواوی به استخر بروید و از خودتان سلفی بگیرید! البته شما قادر هستید تا P20 پرو عزیز را همچون یک هندوانه در حوض آب (!) بیندازید تا لک‌‌ها و اثرانگشت‌هایی که به بدنه مانند کنه چسبیده‌اند، پاک شوند و سپس گوشی را تر و تمیز در دست‌تان بگیرید. به همین‌ راحتی! پیشنهاد می‌کنم حتما بررسی P20 پرو را بخوانید.

حدود قیمت: 10.000.000 تومان

بهترین گوشی‌ ضد آب جایگزین در این رنج: گلکسی نوت 8

5- سونی اکسپریا XZ2

sony-xperia-xz2-3 بهترین گوشی‌ ضد آب بازار در رنج‌های قیمتی مختلف را بشناسید

اکسپریا XZ2 جدیدترین پرچمدار سونی محسوب نمی‌شود و اکسپریا XZ3 محصول جدیدتری است؛ اما در حال حاضر شاهد حضور آن در بازار نیستیم، حتی همین اکسپریا XZ2 نیز آن‌طور که باید و شاید در بازار یافت نمی‌شود اما بهترین مدلی از سونی است که جز شاخص‌های ما هست و می‌توانید با کمی زحمت اکنون آن را از بازار بخرید.

سونی به نوعی از جمله نخستین کمپانی‌هایی بود که گوشی‌هایش را در برابر آب مقاوم ساخت. بنابراین خرید پرچمدار این کمپانی که با طراحی جدیدی نسبت به برادرانش عرضه شده، می‌تواند پیشنهاد خوبی در این رنج قیمتی باشد. اکسپریا XZ2 توانسته تا گواهینامه IP68 را کسب کند؛ بنابراین می‌توانید آن را به مدت نیم ساعت در عمق 1.5 متری آب غوطه‌ور کنید. البته برخلاف مدل‌های پیشین، خبری از دکمه اختصاصی شاتر برای این گوشی نیست و می‌بایست برای عکاسی دست به دامن دکمه‌های دیگر شوید.

حدود قیمت: 8.100.000 تومان

بهترین گوشی‌ ضد آب جایگزین در این رنج: نوکیا 8 سیروکو

6- سامسونگ گلکسی A8 پلاس

Galaxy-A8-Plus-2018 بهترین گوشی‌ ضد آب بازار در رنج‌های قیمتی مختلف را بشناسید

بالاخره به محصولات ارزان قیمت‌تر بازار با این شاخص رسیدیم. موبایلی میان‌‌رده از کمپانی خوش‌نام و کره‌ای سامسونگ. اسمارت‌فونی که مانند برادران اشرافی خود در سری S و نوت جذاب و خیره‌کننده است و در اصل زیبایی خود را از گلکسی S8 پلاس به ارث برده است. سامسونگ طی اقدامی انتحاری یک قابلیت شگفت‌انگیز و دوست‌داشتنی را به میان‌رده جدیدش اضافه کرد. امکانی که جای خالی‌اش در میان‌رده‌های سایر شرکت‌ها به‌شدت حس می‌شود: مقاومت در برابر آب و گرد و غبار. این دیوایس توانسته گواهینامه IP68 را دریافت کند. پس به‌راحتی می‌توانید، A8 پلاس را به استخر ببرید و در عمق 1.5 متری، آن‌ هم به‌مدت 30 دقیقه شنا کنید!

حدود قیمت: 5.700.000 تومان

بهترین گوشی‌ ضد آب جایگزین در این رنج: گلکسی A8 2018

7- سامسونگ گلکسی (A5 (2017 (بهترین گوشی‌ ضد آب میان‌رده)

samsung_galaxy_a5_2017_13 بهترین گوشی‌ ضد آب بازار در رنج‌های قیمتی مختلف را بشناسید

به آخرین شاه‌ماهی و ارزان‌ قیمت‌ترین آن‌ها (!) در لیست بهترین گوشی‌ ضد آب رسیدیم. دستگاهی که کمی پا به سن گذاشته اما همچنان در این آشفته بازار کشور به خوبی یافت می‌شود و حتی جز پرفروش‌ترین‌ها نیز هست. به‌طور کلی سری A سامسونگ در این اواخر ضد آب شده‌اند و گلکسی A5 2017 نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست. این مدل توانسته تا در کنار قابلیت‌های خوب خودش به کلاس شنا برود و مدرک IP68 را بگیرد. به همین راحتی می‌توانید یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های بازار کشور (!) را با خودتان به عمق 1.5 متر آب ببرید و تا 30 دقیقه شنا کنید.

حدود قیمت: 4.000.000 تومان

بهترین گوشی‌ ضد آب جایگزین در این رنج: گلکسی A7 2017

نوشته بهترین گوشی‌ ضد آب بازار در رنج‌های قیمتی مختلف را بشناسید اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت