آموزش – برای رفع مشکل عمر باتری در iOS 12 چه باید بکنیم؟

به دنبال عرضه رسمی iOS 12 بسیاری از کاربران آیفون مشکلاتی از قبیل خالی شدن شارژ را شاهد بوده‌اند، بطوریکه باتری گوشی‌ هایشان تا پیش از پایان روز خالی می‌شود. اما راه‌ حل این مشکل چیست؟

یک سال از آخرین باری که یک نسخه به‌روزرسانی بزرگ از iOS را شاهد بودیم می‌گذرد. گزارش‌هایی در مورد iOS نسخه ۱۲ به گوش رسیده که نشان می‌دهد این نسخه باعث می‌شود تا آیفون و آیپد به مشکل بخورند. آیا iOS 12 تا این حد در مورد بهینه‌سازی باتری بد عمل کرده است؟ آیا اپل در طراحی این نسخه عمر باتری را نادیده گرفته است؟ آیا هزاران نفر از آزمایش‌کنندگان نسخه بتا به این مسئله پی نبرده‌اند که گوشی‌های تحت آزمایش آنها تا پیش از پایان روز به نفس نفس می‌افتد و کم می‌آورد؟

برخی از کارشناسان در نسخه بتای ۱ عمومی مشکلاتی جزئی در مورد عملکرد باتری را مشاهده کردند. اما آنها نوعی از نرم‌افزار نسخه بتای غیربهینه شده را در اختیار داشتند که به نظر می‌رسید قرار است در آینده عالی شود. با نسخه‌های بتای ۲ و بتای ۳ همه چیز عادی شد. اما آیا واقعا خطای نرم‌افزاری رخ داده است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: بله و خیر!

در جستجوهای ویژه

iOS 12 را بابت خالی کردن شارژ سرزنش می‌کنند، اما این مسئله به دلایلی که شما تصور می‌کنید، نیست. زمانی که اقدام به نصب نسخه جدید iOS می‌کنید، این سیستم‌عامل به خانه‌تکانی در دستگاه شما می‌پردازد. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات مورد نظر، نمایه‌سازی مجدد یا re-indexing است. در طول این روند، iOS 12 دستی به سر و روی داده‌های شما می‌کشد تا هنگام جستجوهای ویژه، سریع‌تر بتوان به مقصود رسید. این امر نیاز به پردازش بسیار زیاد دارد و به سادگی می‌تواند دلیل این مسئله باشد که چرا گوشی آیفون شما که تا دیروز درست کار می‌کرده، حالا دیگر شارژش تا ساعت ۵ بعدازظهر تمام می‌شود.

شاید به‌روزرسانی یک اپلیکیشن این مشکل را ایجاده کرده

اگر از آن جمله افرادی هستید که گزینه به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌ها را در اپ‌استور فعال کرده‌اید، احتمالا در روز رونمایی از این نسخه از iOS، تقریبا تمامی اپلیکیشن‌های موجود در دستگاه شما نوعی به‌روزرسانی را ارائه کرده‌اند. از آنجا که این روند در پس‌زمینه اتفاق می‌افتد، شما تنها تمام شدن شارژ را شاهد هستید.

چگونه به رفع مشکل عمر باتری در iOS 12 بپردازیم؟

صبر کنید. همه‌اش همین بود. چیزی خارق‌العاده نیست. نیازی به فعال کردن هیچ گزینه‌ای ندارید. لازم نیست سلامت باتری خود را مورد بررسی قرار دهید. تنها کافی است، ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید. بعد از یکی دو روز و یک دوره شارژهای کامل، احتمالا نسخه iOS 12 آرام می‌گیرد و خواهید دید که کارکرد باتری شما به حالت قبلی بازگشته است.

اما اگر هیچ تغییری را مشاهده نکردید، چطور؟ در آن صورت مشکل از جانب اپل نیست و باید در نوع کاربری خود آن را جستجو کنید.

یکی از دلایل عمده‌ای که دستگاه‌های کاربران و به خصوص گوشی‌های آیفون شارژ بیشتری را در روزهای بعد از به‌روزرسانی iOS مصرف می‌کنند، به دلیل آن است که آنها دستگاه‌های خود را بیشتر مورد استفاده قرار می‌دهند. قابلیت‌های جدیدی وارد این نسخه شده که کاربران دوست دارند آنها را مورد بررسی قرار دهند، چیزهایی که مایلند امتحان‌شان کنند، اپلیکیشن‌ها تغییر شکل یافته و آنها می‌خواهند درک بهتری از آنها داشته باشند. در این روزهای ابتدایی عرضه iOS 12، یک کاربر متوسط آیفون به صورت میانگین ۲۵ درصد بیشتر گوشی خود را مورد استفاده قرار می‌دهد. همین امر کافی است تا تغییر زیادی در عمر باتری شاهد باشیم.

اما اگر تا پایان این هفته، هنوز هم گوشی شما با مشکل خالی شدن باتری دست و پنجه نرم می‌کند و با یک بار شارژ، تا پایان روز نمی‌رسد، باید فورا دست به کار شوید.

iOS 12 / باتری گوشی

بعضی از علاقه‌مندی‌های خود را فدا کنید

اولین چیزی که باید مورد بررسی قرار دهید، تنظیمات باتری است. این امر علاوه بر اینکه نکات خوبی به شما ارائه می‌دهد (از جمله کم کردن نور صفحه گوشی برای صرفه‌جویی در مصرف باتری)، همچنین فهرستی از اپلیکیشن‌های شما با میزان باتری مصرفی آنها را به نمایش می‌گذارد و این که آیا این میزان مصرف باتری به خاطر استفاده مستقیم است یا کارکردی در پس‌زمینه باعث آن شده است. اگر یک اپلیکیشن به عنوان مثال، در ده روز گذشته، حجم باتری بیشتر از معمول را مصرف می‌کند، این امکان وجود دارد که هنوز برای نسخه جدید iOS 12 بهینه‌سازی نشده و یا اینکه مشکل دیگری دارد. بررسی کنید که آیا آپدیتی برای آن ارائه شده یا خیر.

اما، اگر یک اپلیکیشن در پس‌زمینه، باتری زیادی مصرف می‌کند، به فهرست تنظیمات اصلی برگردید و در این فهرست ورودی آن اپلیکیشن را بیابید. سپس خدمات ارائه موقعیت مکانی را برای آن غیرفعال کنید و یا از رفرش شدن آن جلوگیری نمایید.

به عنوان مثال، فیسبوک را در نظر بگیرید. بسیاری از کاربران شاید چندان از این اپلیکیشن استفاده نکنند، اما این اپ حجم زیادی از باتری را برای به‌روزرسانی در پس‌زمینه مصرف می‌کند. از صفحه تنظیمات این اپلیکیشن، آن را غیرفعال کنید و سپس به صفحه تنظیمات باتری بروید تا ببینید آیا تغییری در میزان مصرف باتری مشاهده می‌شود یا خیر. به خاطر داشته باشید که برخی از اپلیکیشن‌ها، هرازگاهی این تنظیمات را دوباره به صورت خودکار فعال می‌کنند یا از شما می‌خواهند آنها را فعال کنید. همواره حواس‌تان به این مسئله باشد تا این مشکل برایتان ایجاد نشود.

خوشبختانه نیازی به اقامت در جنگل برای شکار اپلیکیشن‌های دارای مشکل ندارید. فقط شارژر خود را این روزها در دسترس خود قرار دهید. در بسیاری از این موارد، طی چند روز، مصرف باتری آیفون شما به حالت عادی باز می‌گردد.

به نقل از : mag.plaza.ir

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت