آموزش – چگونه گزینه OEM Unlock را به گلکسی S8 ، گلکسی S9 و گلکسی نوت ۸ اضافه کنیم؟

اگر در یکی از انواع گوشی‌های گلکسی S8 ، گلکسی S9 و گلکسی نوت ۸ را دارید ولی گزینه OEM Unlock برای شما فعال نیست، در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه اضافه کردن این گزینه را در گوشی‌های مذکور، آموزش دهیم.

در هر گوشی هوشمندی که با اندروید ۵٫۰ آبنبات چوبی یا نسخه‌ای بالاتر کار می‌کند شما می‌توانید گزینه‌ای به نام OEM Unlock را در تنظیمات توسعه‌دهندگان (Developer Options) بیابید. با انتخاب این گزینه ، شما قادر خواهید بود که بوت لودر گوشی خود را آنلاک (باز) کنید. آنلاک کردن بوت لودر به شما اجازه نصب کاستوم ریکاوری‌ مثل TWRP، دسترسی به فایل‌های سیستمی (روت)، فلش کردن انواع کاستوم رام، شخصی‌سازی کرنل (هسته) سیستم عامل و … را می‌دهد. اگر شما نسخه بین‌المللی (نسخه دارای پردازنده Exynos) گوشی‌های سامسونگ گلکسی S8، گلکسی نوت ۸ و یا گلکسی S9 را دارید و گزینه OEM Unlock را ندارید، پس با ما همراه باشید.

سامسونگ اجازه می‌دهد بوت لودر نسخه‌های بین‌المللی گوشی‌های این شرکت را آنلاک کنید اما در گوشی‌های گلکسی S8، گلکسی نوت ۸ و یا گلکسی S9 گزینه OEM Unlock هفت روز بعد از فعال سازی دستگاه و وارد کردن یک حساب کاربری سامسونگ یا حساب کاربری گوگل قابل دسترس خواهد بود. اگر شما نمی‌توانید هفت روز صبر کنید و یا اینکه بعد از هفت روز این گزینه برایتان فعال نشد ، می‌توانید با استفاده از دستورالعمل‌های زیر مشکلتان را حل کنید. این دستورالعمل‌ها توسط یکی از کاربران انجمن XDA-Developers به نام altai1963 بر روی گوشی‌های گلکسی S8/S8 پلاس ، گلکسی S9/S9 پلاس تست شده است و به احتمال زیاد در گلکسی نوت ۸ نیز جواب می‌دهد.

چگونه گزینه OEM Unlock را به گلکسی S8 ، گلکسی S9 و گلکسی نوت ۸ اضافه کنیم؟

۱٫ اول از همه ، به تنظیمات (Settings) گوشی خود بروید.

۲٫ به General management > Date and time یا «مدیریت عمومی > تاریخ و زمان» بروید.

۳٫ تیک گزینه Automatic date and time یا «تاریخ و زمان خودکار» را بردارید.

۴٫ گزینه‌های جدید نمایان می‌شوند. بر روی Set date یا «تنظیم تاریخ» ضربه زده و تاریخی دلخواه را از ماه گذشته انتخاب کنید. با این ترفند کاری می‌کنیم که سیستم فکر کند گوشی را برای مدتی بیش از هفت روز داشته‌ایم. در اینجا ما تاریخ دهم مِی (May 10th) را انتخاب می‌کنیم.

۵٫ به عقب برگردید و در تنظیمات (Settings) به About phone > Software information یا «درباره گوشی > اطلاعات نرم‌افزار» بروید.

۶٫ هفت بار بر روی Build Number (شماره ساخت) ضربه بزنید تا Developer options (گزینه‌های توسعه‌دهندگان) فعال شود.

۷٫ به عقب برگردید و در تنظیمات (Settings) به گزینه‌های توسعه‌دهندگان (Developer options) که به تازگی اضافه شده است بروید.

۸٫ تیک Auto update system یا «بروز رسانی خودکار سیستم» را بردارید.

۹٫ به عقب برگردید و به Software update یا «بروزرسانی نرم‌افزار» بروید.

۱۰٫ تیک Download updates automatically یا «دانلود خودکار بروزرسانی‌ها» را بردارید.

۱۱٫ بر روی Download updates manually یا «دانلود دستی بروزرسانی‌ها» ضربه بزنید. ممکن است با پیغام خطایی روبرو شوید، اما نگران نباشید، این کاملاً درست است و اشتباهی مرتکب نشده‌اید.

۱۲٫ گوشی خود را ریبوت کنید.

۱۳٫ اکنون گزینه OEM Unlock در قسمت Developer options قابل دسترسی است.

بعد از دنبال کردن این دستور‌العمل‌، شما قادر به آنلاک کردن بوت لودر گوشی خود خواهید بود. همانطور که ذکر شد این روش روی گوشی‌های گلکسی S8/S8 پلاس ، گلکسی S9/S9 پلاس تست شده است اما از نظر تئوری بر روی گلکسی نوت ۸ نیز جواب می‌دهد.

به نقل از : mag.plaza.ir

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت