آموزش – چگونه در آیفون و آیپد سرویس مکان یاب و GPS را خاموش کنیم؟

سرویس مکان‌یاب و GPS یکی از ویژگی‌های کاربردی موجود در آیفون و آیپد است اما ممکن است برخی اوقات به دلایل مختلف مایل باشید که آن را غیرفعال کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه نحوه غیرفعال‌سازی GPS و سرویس مکان‌یاب در آیفون و آیپد را با هم مرور کنیم.

باوجود آنکه iOS امکان سفارش‌سازی تنظیمات مربوط به سرویس مکان‌یاب را در اپلیکیشن‌های مختلف به کاربر می‌دهد اما برخی اوقات ممکن است مایل باشید که این ویژگی را کلا در گوشی خود خاموش کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه نحوه غیرفعال‌سازی GPS و سرویس مکان‌یاب در آیفون و آیپد را با هم بررسی کنیم.

چنانچه مایل هستید از لحاظ حفظ امنیت، کاهش مصرف اینترنت و یا هر دلیل دیگر سرویس مکان‌یاب آیفون خود را خاموش کنید، در نظر داشته باشید که برخی اپلیکیشن‌ها در شب نیز فعال خواهند بود؛ البته می‌توان هر زمان که به این ویژگی نیاز داشته باشید، مجددا آن را فعال کنید. برای مثال هنگامی که از یک اپلیکیشن استفاده می‌کنید که به GPS نیاز دارد، یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید که آیا مایل هستید که سرویس مکان‌یاب گوشی مجددا فعال شود یا خیر.

چگونه در آیفون و آیپد سرویس مکان‌یابی و GPS را خاموش کنیم؟

۱- ابتدا Settings را باز کرده و در پایین صفحه روی گزینه Privacy بزنید.

۲- در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود روی Location Services بزنید.

۳- حال دکمه کنار گزینه Location Services را روی حالت فعال تنظیم کنید.

۴- اگر مایل هستید که سرویس مکان‌یابی برای همه اپلیکیشن‌ها خاموش باشد، گزینه Turn Off را انتخاب کنید.

اگر در حال حاضر سرویس مکان‌یابی در آیفون و یا آیپدتان روی حالت غیرفعال است، روی آن ضربه بزنید تا مجددا برای همه اپلیکیشن‌ها فعال شود.

همه مراحل بالا در تصویر زیر به ترتیب نشان داده شده‌اند:

به نقل از : mag.plaza.ir

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت