USB Debugging چیست و چگونه می‌توان آن را فعال کرد؟!

ویژگی دیباگ کردن (به معنای اشکال‌زدایی و عیب‌یابی) USB در سیستم‌عامل اندروید، ظاهرا بسیار پیچیده به نظر می‌رسد، اما در حقیقت عمل چندان سختی نیست. دیباگ کردن USB به‌صورت کلی به معنای روشی است که با استفاده از آن، سیستم‌عامل اندروید دستگاه‌تان می‌تواند داده‌ها و اطلاعات را با کامپیوتر تبادل کند.

این عمل یکی از ویژگی‌های جالب سیستم‌عامل اندروید است؛ در این سیستم‌عامل شما می‌توانید دستگاه خود را روت کنید، دستورهای ADB را اعمال کنید، مشکلات نرم‌افزاری آن را حل کنید و همچنین بسیاری از اعمال دیگر را به‌راحتی در این سیستم‌عامل انجام دهید. توجه کنید که با عمل روت کردن شما به کد اصلی برنامه اندروید دسترسی پیدا می‌کنید و با این عمل به‌طور مثال می‌توانید برخی از برنامه‌هایی را اجرا کنید که به‌صورت معمولی در این سیستم‌عامل نصب نمی‌شوند و ADB به معنای رابط دیباگ اندروید است که برای شما یک پوسته لینوکس ایجاد کرده تا بتوانید دستورهای مختلف را در آن بنویسید. ما در این مطلب به‌طور دقیق توضیح می‌دهیم که دیباگ کردن USB به چه معناست و چگونه باید از آن استفاده کرد.

دیباگ کردن USB چیست؟!

همان‌طور که از نام این عمل مشخص است، دیباگ کردن USB به عمل عیب‌یابی و اشکال‌زدایی از طریق USB ارتباط دارد. به‌طور سنتی، برنامه نویسان سیستم‌عامل اندورید از این روش برای تست نرم‌افزار و یافتن مشکلات آن با استفاده از کیت توسعه اندروید استودیو در کامپیوتر استفاده می‌کردند. امروزه این برنامه توسط هر دو گروه برنامه نویسان و کاربران اندروید برای کمک به انجام فعالیت‌هایی مانند نصب ریکاوری دلخواه، روت کردن دستگاه، نصب یک ROM جدید و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود.

androidpit-usb-smartphone USB Debugging چیست و چگونه می‌توان آن را فعال کرد؟!

چگونه می‌توانیم دیباگ کردن USB را فعال کنیم؟

به‌منظور فعال‌سازی دیباگ کردن USB، ابتدا باید منوی ‘Developer options‘ را در اندروید فعال کنیم (البته اگر تاکنون این کار را نکرده‌اید). برای این عمل مراحل زیر را انجام دهید:

  • منوی Settings دستگاه خود را باز کنید.
  • در لیست بازشده گزینه About phone را پیدا کرده و آن را باز کنید.
  • روی گزینه Build number تقریبا ۷ مرتبه بزنید؛ این عمل را تا هنگام دیدن عبارت “Developer options are activated” تکرار کنید.
  • حال دکمه بازگشت را زده و به صفحه اول منوی Settings باز گردید؛ اکنون شما می‌توانید گزینه Developer options را در انتهای لیست این منو مشاهده کنید.
  • حال روی همین گزینه یعنی Developer options، بزنید و صفحه را به پایین اسکرول کنید. هنگامی‌که گزینه USB debugging را مشاهده کردید، روی آن بزنید و سپس دکمه Ok را انتخاب کنید تا دیباگ کردن USB فعال شود.

nexus_6_activate_android_debugging USB Debugging چیست و چگونه می‌توان آن را فعال کرد؟!

اگر سیستم‌عامل دستگاه شما اندروید ۲.۳ یا قدیمی‌تر است، مراحل زیر را انجام دهید:

  • Settings را باز کنید.
  • روی Applications ضربه بزنید (گاهی این گزینه در بعضی دستگاه‌ها با نام‌های Apps یا App Manager نوشته شده است).
  • به پایین اسکرول کنید و گزینه Developer options را پیدا کنید.
  • روی Developer options بزنید و سپس USB debugging را فعال کنید.

اکنون شما تمام کار فعال‌سازی دیباگ کردن USB را انجام داده‌اید. حال شما می‌توانید یک ROM دلخواه خود را نصب کنید و یا حتی بدون استفاده از نمایشگر، گوشی خود را کنترل کنید. اگر صفحه‌نمایش دستگاه شما شکسته باشد، با این عمل می‌توانید به‌راحتی از گوشی خود استفاده و اطلاعات آن را جابجا کنید (البته لازم است قبلا آن را فعال کرده باشید).

نوشته USB Debugging چیست و چگونه می‌توان آن را فعال کرد؟! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت