آموزش – آموزش کامل گرفتن خلافی خودرو با گوشی

گرفتن خلافی خودرو این روزها به سادگی انجام می شود. در این مطلب شما را با راه‌های گرفتن خلافی ماشین و استعلام نمره منفی گواهینامه توسط گوشی آشنا می‌کنیم.

همان طور که می‌دانید، پیش‌تر صاحبان خودرو برای گرفتن خلافی ماشین می‌بایست با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ لیست تخلفات را دریافت و سپس از طریق بانک‌ها برای پرداخت آن اقدام می‌کردند. این فرآیند با توجه به تعداد بالای مراجعه کنندگان، بسیار زمان‌بر بوده و نارضایتی افراد را به دنبال دارد.

اما اکنون راه‌های ساده‌تری برای گرفتن خلافی خودرو ایجاد شده و می‌توان بدون مراجعه به مراکز مربوط به آن و تنها با استفاده از تلفن همراه، برای گرفتن خلافی ماشین و همچنین استعلام نمره منفی گواهینامه اقدام کرد. در حال حاضر سه راه استفاده از اپلیکیشن، پایگاه اینترنتی و پیامک برای این کار موجود بوده که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

استفاده از اپلیکیشن

اپلیکیشن‌های متعددی با هدف استعلام خلافی و نمره منفی گواهینامه در مارکت‌های اندرویدی و iOS وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها به صورت رایگان استفاده کنید. «خلافی خودرو و جدول جرایم» یکی از این دسته اپلیکیشن‌ها برای سیستم عامل اندروید بوده که اطلاعات بسیار جامعی را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما در این اپلیکیشن می‌توانید با وارد نمودن اطلاعات خودروی خود، به لیست خلافی‌ها دست یابید. در این لیست، توضیح کامل تخلف انجام شده همراه با محل دقیق، تاریخ و مبلغ آن نمایان می‌شود. همچنین، امکان پرداخت جریمه‌ها به طور کل و تک تک هم در این اپ موجود بوده و شما می‌توانید با کارت بانکی خود به صورت آنلاین برای پرداخت اقدام کنید.

بخش‌های دیگری چون استعلام نمره منفی گواهینامه، جدول تخلفات همراه با هزینه و تاثیر نمره منفی هر کدام در این اپلیکیشن موجود است. تنها نکته منفی این برنامه به نمایش تبلیغات در آن مربوط می‌شود. اگر با این موضوع مشکل دارید، می‌توانید از دیگر نمونه‌های مشابه موجود استفاده کنید.

گرفتن خلافی ماشین

اپلیکیشن خلافی خودرو و جدول جرایم برای سیستم عامل iOS موجود نبوده و شما باید از نمونه‌های مشابه آن مانند اپ «خلافی خودرو» استفاده کنید. در این اپلیکیشن علاوه بر نمایش تخلفات، استعلام نمره منفی گواهینامه و ارایه امکان پرداخت، بخشی برای خرید آنلاین طرح ترافیک هم ایجاد شده است.

استفاده از پایگاه اینترنتی پلیس راهور ناجا

در وبسایت رسمی پلیس راهور ناجا هم بخشی برای گرفتن خلافی و استعلام نمره منفی در نظر گرفته شده است. با وارد شدن به این پایگاه و وارد نمودن اطلاعات خواسته شده، می‌توانید به لیست خلافی و نمره منفی گواهینامه خود دست یابید. در این پایگاه امکان پرداخت آنلاین جرایم رانندگی وجود دارد.

استعلام نمره منفی گواهینامه

ارسال پیامک

در صورتی که می‌خواهید بدون اینترنت خلافی خودروی خود را استعلام بگیرید، می‌توانید از طریق پیامک اقدام کنید. برای استفاده از این روش تنها کافی است کد وی آی ان خودروی خود را که روی کارت ماشین با عنوان شماره شاسی قرار گرفته، برای شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید و از میزان خلافی خودروی خود مطلع شوید. درصورت افزودن ستاره به انتهای کد وی آی ان، شناسه قبض و پرداخت نیز اعلام می‌شود که می‌توان نسبت به پرداخت تخلفات رانندگی اقدام کرد.

دقت کنید با استفاده از روش پیامک تنها مبلغ خلافی برایتان ارسال شده و لیست تخلفات انجام شده در اختیارتان قرار نمی‌گیرد. در صورتی که می‌خواهید نمره منفی گواهینامه خود را بدانید، کافی است شماره گواهینامه خود را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید.

گرفتن خلافی خودرو

توجه داشته باشید، اطلاعاتی که توسط پلیس راهور ناجا برای گرفتن خلافی ماشین و نمره منفی گواهینامه در اختیار این سامانه‌ها قرار می‌گیرد، آنلاین نبوده و آپدیت این سیستم معمولا به صورت هفتگی انجام می‌شود.

نظر شما در رابطه با روش‌های توضیح داده شده برای گرفتن خلافی خودرو و همچنین استعلام نمره منفی گواهینامه چیست؟

به نقل از :click.ir

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت