آموزش – آموزش پنهان کردن فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های سامسونگ

کاربران گوشی های سامسونگ با قابلیت Secure Folder می توانند جهت مخفی کردن فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها اقدام کنند. در ادامه نحوه کار با این قابلیت‌ را به شما آموزش می‌دهیم.

سامسونگ قابلیت نرم افزاری فوق العاده‌ای را با نام Secure Folder به گوشی‌های هوشمندش اضافه کرده است. این ویژگی‌ نرم افزاری، درجه بالایی از امنیت را به دستگاه آورده و داده‌های کاربر را در برابر خطرات احتمالی خارجی محافظت می‌کند. با فعال کردن قابلیت Secure Folder در تلفن هوشمند، محیط جدید و خاصی در سیستم عامل دستگاه ایجاد شده که دسترسی به آن بخش تنها توسط شما امکان پذیر خواهد بود. از این ویژگی‌ می‌توان به عنوان یک ابزار برای پنهان کردن فایل‌‌ها نیز استفاده کرد (Secure Folder در گوشی های سامسونگ گلکسی S7 و S7 edge).

فعال کردن Secure Folder مانند داشتن دو حساب کاربری در دستگاه بوده؛ به طوری که این امکان به کاربر داده می‌شود تا در هر حساب، اپلیکیشن‌ها و فایل‌های خاص خودش را داشته باشد. همچنین افراد می‌توانند از این ویژگی به عنوان یک ابزار برای مخفی کردن فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها استفاده کنند و به این شکل جلوی دسترسی افراد دیگر به آن‌ها را بگیرند.

قابلیت Secure Folder از گلکسی اس ۸ به بعد در تلفن‌های هوشمند جدید سامسونگ قرار گرفته است. همچنین گوشی‌های قدیمی‌تری که آپدیت اندروید نوقا را دریافت کرده‌اند هم به این قابلیت مجهز شده‌اند. در ادامه شما را با نحوه کار Secure Folder برای مخفی کردن فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها آشنا می‌کنیم.

اولین اقدام برای استفاده از قابلیت Secure Folder، فعال سازی آن است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد منوی تنظیمات و سپس Lock Screen and Security شوید.

قابلیت Secure Folder

  1. روی Secure Folder کلیک کنید.

قابلیت Secure Folder

  1. با کلیک روی Next و سپس Start، قابلیت Secure Folder را فعال کنید.

قابلیت Secure Folder

  1. روی Confirm کلیک کنید.

قابلیت Secure Folder

  1. روش بازگشایی Secure Folder را از صفحه باز شده تعیین کنید. علاوه بر روش‌های بیومتریک، باید یکی از حالت‌های پترن، کد و رمز را انتخاب کنید.

با طی این مراحل، قابلیت Secure Folder در دستگاه فعال شده و قابل استفاده است. با باز شدن صفحه Secure Folder، روی سه نقطه کلیک کنید و گزینه Show Secure Folder را فعال کنید تا آیکون این قابلیت در منوی دستگاه نمایش داده شود.

مراحل افزودن فایل و اپلیکیشن به Secure Folder به شرح زیر است:

  1. گزینه Add Apps را انتخاب کنید.
  2. اپلیکیشنی را که می‌خواهید به صورت پنهانی در Secure Folder قرار بگیرد، از لیست انتخاب و یا از استور دانلود کنید.
  3. بعد از اضافه شدن اپ، می‌توانید آن را از صفحه اصلی Secure Folder اجرا کنید.

مخفی کردن فایل‌ها

با طی این مراحل، اپلیکیشن اضافه شده شما مانند روز اول بدون داشتن اطلاعات خاصی، از طریق منوی Secure Folder در دسترس قرار گرفته و می‌توانید از آن استفاده کنید. امکان افزودن فایل‌ هم دقیقا به همین شکل بوده و از طریق Add Files می‌توان فایل‌های مختلف را به Secure Folder اضافه کرد.

با فعال سازی ویژگی Secure Folder، فایل و اپلیکیشن اضافه شده به منوی آن به عنوان یک نسخه کپی شده در دسترس قرار گرفته و کاربر می‌تواند با حذف نسخه اصلی، فقط دسترسی از طریق Secure Folder را آزاد نگه دارد و آن را تنها به صورت پنهان شده در این بخش داشته باشد. برای مثال اگر می‌خواهید اپلیکیشن واتس اپ را در دستگاه خود مخفی کنید، تنها کافی است آن را به لیست Secure Folder بیفزایید و سپس نسخه اصلی‌ آن را از گوشی حذف کنید.

در این وضعیت هر بار که بخواهید فایل یا اپ مورد نظرتان را اجرا کنید، باید از طریق Secure Folder با وارد نمودن رمز عبور اقدام کنید. علاوه بر این‌ها، می‌توان از نوار اعلانات پوشه Secure Folder را غیرفعال کرد تا آیکون آن از منوی برنامه‌ها ناپدید شود. با این کار اپلیکیشن و فایل‌های پنهان شده به همان شکل قبل باقی می‌مانند.

نظر شما در رابطه با قابلیت Secure Folder در گوشی‌های سامسونگ چیست؟

به نقل از :click.ir

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت