آموزش – ۴ روش برای تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ

چه شما عکاس حرفه‌ای باشید چه نباشید، دانستن نحوه تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ ، یک مهارت ضروری به نظر می‌رسد. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چطور می‌توانید در کمتر از ۵ دقیقه، اندازه تصاویرتان را تغییر دهید.

یکی از کارهایی که کارهای خود احتمالا به آن نیاز خواهید داشت، تغییر اندازه تصاویر است. فتوشاپ قابلیت‌های مختلفی را برای این کار پیش روی شما قرار می‌دهد. شما برای این کار به Adobe Photoshop CC نیاز دارید تا بتوانید گام‌های پیش رو را برای تغییر اندازه تصاویرتان بردارید. این مراحل در نسخه‌های قدیمی‌تر فتوشاپ کار خواهند کرد، هر چند برخی از منوها ممکن است بسته به نسخه‌ای که استفاده می‌کنید، متفاوت باشند.

۱٫ اندازه تصاویر را با استفاده از «Image Size Tool» تغییر دهید

ساده ترین راه برای تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ از طریق پنل اندازه تصویر (Image Size) است. شما می‌توانید از طریق دکمه‌های Image> Image Size موجود در نوار منوی بالا به آن دسترسی پیدا کنید.

در پنل اندازه تصویر، خواهید دید که چندین گزینه در دسترس است.

فتوشاپ

زیر گزینه Fit To می‌توانید، مجموعه‌ای از اندازه‌های از پیش تعریف شده برای تصاویر را انتخاب کنید. حالا اندازه دلخواه‌تان را انتخاب کنید و سپس OK را فشار دهید. فتوشاپ تصویر را مطابق با این اندازه پیش فرض تنظیم می‌کند.

فتوشاپ

با استفاده از گزینه‌های عرض (Width)، ارتفاع (Height) و رزولوشن (Resolution) می‌توانید اندازه تصویر خود را به ابعاد مشخصی که در نظر دارید تغییر دهید. منوهای کشویی در سمت راست، واحد اندازه‌گیری را تنظیم می‌کنند. در اینجا می‌توانید مشخص کنید که آیا می‌خواهید برای مثال تصویر خود را با واحد پیکسل یا اینچ اندازه‌گیری کنید.

فتوشاپ

احتمالا متوجه می‌شوید که هنگام تغییر ارتفاع، عرض تصویر نیز نسبت به ارتفاع جدید تغییر می‌کند. فتوشاپ این کار را برای حفظ نسبت ابعاد درست تصویر انجام می‌دهد. اگر ترجیح می‌دهید این اتفاق نیفتد، روی دکمه Do not constrain aspect ratio کلیک کنید، این دکمه در سمت چپ گزینه Width / Height قرار دارد.

در نهایت، گزینه Resample تعیین می‌کند که چگونه فتوشاپ تصویر شما را تغییر می‌دهد. گزینه پیش فرض خودکار (Automatic) برای اکثر کارها مناسب است، اما گزینه‌های دیگری هم وجود دارند که در مواردی مانند بزرگنمایی تصاویر مناسب هستند. در هر صورت، اینکه هر نوع resampling برای چه کاری مناسب است، در پرانتز رو‌به‌روی اسم آن آمده است.

فتوشاپ

هنگامی که تصویر آماده تغییر اندازه شد، OK را انتخاب کنید، و فتوشاپ تصویر شما را تغییر خواهد داد.

۲٫ تغییر اندازه تصاویر با استفاده از ابزار Size Canvas

پنل Canvas Size از طریق دکمه Image> Canvas Size موجود در نوار منوی بالای صفحه قابل دسترسی است. بر خلاف ابزار Image Size، این ابزار اندازه تصویر فعلی شما را تغییر نخواهد داد. با تغییر اندازه بوم، شما می‌توانید پیکسل‌ها را برای افزایش یا کاهش کل اندازه بوم اضافه یا حذف کنید. هر گونه عکس یا تصویر موجود کراپ می‌شود و یا با مرز رنگی نشان داده می‌شود.

بیایید به این مثال نگاه کنیم. در اینجا تصویری در فتوشاپ وجود دارد:

فتوشاپ

۴ راه اصلی برای تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ

به نقل از : mag.plaza.ir

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت