آموزش – آموزش فتوشاپ به زبان ساده برای افراد مبتدی

اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد یادگیری فتوشاپ را دارید و تاکنون به دلایلی نتوانسته‌اید ارتباط خوبی با این نرم افزار برقرار کنید، در ادامه می‌توانید آموزش فتوشاپ با زبانی ساده را دنبال کنید.

فتوشاپ، یکی از بزرگترین اسم‌ها در زمینه ویرایش تصویر و طراحی است. در واقع این برنامه که امکانات بی‌شماری را در خود جای داده، یکی از پیچیده‌ترین برنامه‌های کامپیوتری است که یادگیری آن نیز تا حدودی مشکل به نظر می‌رسد. معمولاً کاربران ناآشنا نیز بعد از اولین تجربه کار با این نرم‌افزار، چندان برای استفاده مجدد از آن رغبتی از خود نشان نمی‌دهند. اما نگران نباشید، چون در این مطلب قرار است آموزش فتوشاپ را به زبانی ساده دنبال کنیم. با استفاده از لینک‌هایی که در ادامه مطلب قرار داده شده‌اند، شما می‌توانید بخش‌های مختلف فتوشاپ را به آسان‌ترین شکل ممکن یاد بگیرید.

با فتوشاپ می‌خواهید چه کار کنید؟

فتوشاپ، برنامه جامعی است که در حرفه‌های مختلف، از طراحی گرفته تا عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این نرم‌افزار در زمینه همه هنرهای بصری کامپیوتری کاربرد دارد. پس با این حال در آغازین گام‌های استفاده از فتوشاپ باید این موضوع را بدانیم که هدف ما از یادگیری فتوشاپ چیست. پاسخ به این سوال می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد؛ چراکه هم باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و هم یادگیری آسان‌تری را فراهم خواهد کرد.

اگر شما به عنوان یک عکاس می‌خواهید از فتوشاپ استفاده کنید، پس چندان لازم نیست که حتما از نظر طراحی نیز در کار با فتوشاپ حرفه‌ای باشید و تمام ابزارها و تکنیک‌های مربوط به طراحی را هم بدانید و همچنین برعکس. هیچ وقت یک طراح وب که از فتوشاپ برای طراحی عناصر صفحات اینترنتی استفاده می‌کند، بدون تخصص در زمینه عکاسی و تکنیک‌های آن نمی‌تواند مانند یک عکاس از این نرم‌افزار بهره ببرد؛ که البته هم نباید چنین انتظاری داشت.

از طرف دیگر پاسخ به سوال بالا ممکن است شما را به این موضوع رهنمون سازد تا بتوانید هدف خود را با نرم‌افزار گرافیکی دیگری تحقق ببخشید. در زمینه نرم‌افزارهای گرافیکی نیز قبلا مقاله‌ای در پلازامگ منتشر شده بود.

آموزش‌های اولیه که برای شروع کار باید بدانید

در ادامه بخش‌هایی اصلی فتوشاپ که همه افراد در آغاز راه یادگیری این برنامه باید با آن‌ها آشنا شوند را مشاهده می‌کنید. با کلیک کردن روی هر کدام از بنرهای زیر می‌توانید آموزش مربوط به بخش مربوطه را مشاهده کنید.

اهمیت آشنایی با این هشت قسمت، در واقع به مانند گرم کردن بدن قبل از ورزش است. پس برای هر بخش تا می‌توانید زمان اختصاص دهید و ابزارها و تکنیک‌هایی که در خلال متن‌ها بیان می‌شود را تمرین کنید تا بتوانید تجربه‌های لازم را کسب کرده و به سوی حرفه‌ای شدن گام بردارید. هر سوالی هم داشتید می‌توانید در بخش نظرات مطرح کنید؛ اگر بتوانیم حتما راهنمایی‌تان خواهیم کرد.

به نقل از : mag.plaza.ir

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت