آموزش – آموزش تغییر نام چند فایل به صورت همزمان در ویندوز ۱۰

بسیار جالب است که بتوانیم تغییر نام چند فایل را به صورت همزمان انجام دهیم! اما آیا این قابلیت در ویندوز وجود دارد؟ پاسخ مثبت است و در ادامه آموزش این کار را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

این که بتوان چندین فایل را تنها با چند حرکت و به سرعت تغییر نام داد؛ یکی از ویژگی‌های جالب ویندوز است که کمتر کسی از آن با خبر است. این کار در ویندوز ۱۰ امکان‌پذیر است. برنامه file explorer یا همان بخشی از ویندوز که برای جست و جو در بین فایل‌ها و استفاده از محتویات درایو‌ها استفاده می‌کنید، ویژگی‌های بسیار جالبی برای تغییر نام چند فایل به صورت همزمان دارد. در ادامه به نحوه این کار اشاره خواهیم کرد.

برای تغییر نام یک فایل به صورت تکی، می‌توانید با کلیک راست کردن بر روی فایل و انتخاب گزینه Rename و یا انتخاب گزینه Rename از نوار بالای برنامه file explorer و یا فشردن دکمه F2 در حالی که فایل مورد نظرتان به حالت هایلات است، نام فایل خود را تغییر دهید. پس از تغییر نام، می‌توانید با فشردن دکمه ENTER تغییرات را اعمال کنید. اما چگونه می‌توان چند فایل را به صورت همزمان تغییر نام داد؟!

راه‌های زیادی برای تغییر نام چند فایل به صورت همزمان وجود دارد اما یکی از این راه‌ها که بسیار ساده‌تر از بقیه است را انتخاب کرده‌ایم که در ادامه به شما خواهیم گفت. وقتی شما نام یک فایل را تغییر می‌دهید، می‌توانید با فشردن کلید TAB سریعا به سراغ تغییر نام فایل بعدی بروید که انجام دادن این کار قطعا شما را از تعداد زیادی کلیک کردن راحت می‌کند.

برای تغییر نام چند فایل، می‌توانید با نگه داشتن کلید Ctrl تمام فایل‌هایی را که قصد تغییر نام آن‌ها را دارید انتخاب کرده و با فشردن کلید F2 یکی از آن‌ها را تغییر نام دهید. تمام فایل‌هایی را که انتخاب کرده اید، به این نام تغییر نام داده می‌شوند اما توجه کنید که برای یکسان نشدن نام فایل‌ها، ویندوز به صورت خودکار با درج یک علامت (_) اعدادی را به هر فایل شما اختصاص می‌دهد.

به نقل از : mag.plaza.ir

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت