آموزش – چگونه با گوشی اندرویدی خود تماس‌ ها را ضبط کنیم؟

اگر نیاز دارید با گوشی اندرویدی تماس‌های ورودی و خروجی خود را ضبط کنید پیشنهاد می‌شود در ادامه این مطلب آموزشی با ما همراه باشید و از راهکارهای ارائه شده استفاده کنید.

آیا تمایل دارید که تماس‌های خود را با استفاده از گوشی اندرویدی ضبط کنید؟ متاسفانه اندروید به‌صورت پیش‌فرض امکان ضبط تماس‌ها را ندارد اما راهکارهای متعددی برای این هدف ارائه شده است. می‌توان از یک دستگاه رکوردر جانبی استفاده کرد اما گزینه بهتر استفاده از یک اپلیکیشن است که تماس‌ها را در گوشی به‌صورت مستقیم ضبط می‌کند. البته اپلیکیشن Google Voice نیز وجود دارد اما تنها می‌تواند تماس‌های دریافتی را ضبط کند. اپلیکیشن‌های شخص ثالث متعددی نیز هستند که قادرند تماس‌های دریافتی و همچنین تماس‌های گرفته شده توسط کاربر را به‌راحتی ضبط کنند.

در ابتدا باید بررسی کرد که آیا ضبط کردن تماس شخصی، بدون آنکه از فرد اجازه گرفته شود قانونی خواهد بود یا خیر. پاسخ به این سوال به محل زندگی کاربر بستگی دارد. قوانین فدرال آمریکا و اکثر ایالت‌های آن اظهار می‌کنند ضبط کردن تماس بدون اجازه فرد مقابل مشکلی ندارد اما ایالت‌های دیگر قانونی بودن این عمل را منوط به اجازه هر دو طرف تماس می‌دانند. کشورها و ایالت‌های دیگر هر کدام قوانین خود را دارند بنابراین برای آنکه مشکلی پیش نیاید می‌توان قبل از ضبط کردن تماس، از طرف مقابل اجازه بگیرید.

۱- Google Voice

با استفاده از Google Voice شماره تلفنی را که مایل هستید تماس‌های دریافتی آن را ضبط کنید انتخاب کرده و پس از تنظیم شماره تلفن و حساب کاربری خود در Googel Voice، روی آیکون سه خط افقی که در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد کلیک کنید. روی Settings ضربه بزنید؛ حال در پایین صفحه گزینه Incoming Call Options را روشن کنید تا عملیات ضبط تماس فعال شود. البته این محدودیت وجود دارد که تنها می‌توان تماس‌های دریافتی را ضبط کرد.

پس از آنکه تماسی را پاسخ دادید، کافی است برای ضبط مکالمه، دکمه ۴ را از گوشی خود بزنید. حال پیغامی دریافت خواهید کرد که این تماس در حال ضبط شدن است. برای آنکه بخواهید ضبط تماس را متوقف کنید می‌بایست مجددا دکمه ۴ را بزنید. تماس‌های ضبط شده در صندوق ورودی (Inbox) شما ذخیره خواهند شد که می‌توانید در این قسمت به آنها گوش کرده و یا آنها را روی کامپیوتر خود دانلود کنید.

۲- TapeACall

اپلیکیشن TapeACall قادر است تماس‌های ورودی و خروجی کاربر را بدون هیچ‌گونه محدودیتی در طول تماس انجام شده، ضبط کند. شما می‌توانید به این تماس‌های ضبط شده در گوشی خود، گوش دهید و یا آنها را در یک فضای ذخیره‌سازی ابری آپلود کرده و از طریق ایمیل و دیگر برنامه‌های اجتماعی آنها را به اشتراک بگذارید. اما مراحل ضبط کردن با این برنامه کمی پیچیده است که در ادامه این مراحل توضیح داده می‌شود.

برای آنکه بخواهید یک تماس خروجی را ضبط کنید، می‌بایست برنامه TapeACall را باز کرده و روی دکمه Record ضربه بزنید. شماره تلفنی که می‌خواهید با آن تماس گرفته و ضبط شود، روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود. حال روی Call ضربه بزنید تا عملیات ضبط فعال شود. مجددا روی گزینه Add Call کلیک کنید تا با شماره‌ای که مدنظرتان هست تماس گرفته شود، زمانی که فرد، تماس شما را جواب داد روی Merge کلیک کنید تا عملیات ضبط آغاز شود.

اگر بخواهید یک تماس دریافتی را ضبط کنید کافی است روی دکمه Record کلیک کنید تا عملیات ضبط تماس آغاز شود. مجددا از شما خواسته می‌شود تا خط ضبط را شماره‌گیری کنید. با شماره تماس گرفته و دکمه Merge را بزنید تا تماس‌ها با هم ادغام شوند.

این اپلیکیشن بر مبنای یک تماس سه خطه کار می‌کند که توسط چهار شرکت بزرگ آمریکایی نظیر وریزون وایرلس، AT&T ، T-Mobile و Sprint پشتیبانی می‌شود. نسخه رایگان TapeACall تنها ۶۰ ثانیه از هر تماس ضبط شده را پخش می‌کند اما می‌توان با پرداخت ۹٫۹۹ دلار از نسخه کامل و بدون محدودیت آن استفاده کنید.

۳- Call Recorder

Call Recorder ساخت شرکت Green Apple است که کار با آن بسیار آسان بوده و تماس‌ها به‌صورت اتوماتیک ضبط می‌شوند. در صفحه هوم چهار دسته‌بندی مختلف برای ذخیره تماس‌های ضبط شده کاربر وجود دارد، این گروه‌ها عبارتند از همه تماس‌ها، تماس‌های ورودی، تماس‌های خروجی و تماس‌های مهم. شما می‌توانید در قسمت Settings این اپلیکیشن، تعیین کنید که همه تماس‌ها و یا فقط تماس‌های ورودی و یا خروجی به‌صورت اتوماتیک ضبط شوند. همچنین می‌توان در این قسمت، شماره تلفنی که مایل هستید تماس‌های مربوط به آن ضبط نشوند را تعیین کنید. برای باز کردن اپلیکیشن PIN کد بگذارید و یا نوع فایل صوتی ضبط شده را تغییر دهید.

برای ضبط کردن یک تماس خروجی، کافی است همان‌‎گونه که در حالت عادی با فرد موردنظر خود تماس می‌گیرید، تماس بگیرید. اگر اپلیکیشن را در حالت ضبط اتوماتیک قرار داده باشید، برای ضبط کردن یک تماس ورودی نیز اصلا لازم نیست کار خاصی انجام دهید. پس از آنکه تماس به پایان رسید اپلیکیشن Call Recorder را باز کنید. در همه قسمت‌ها محلی برای ثبت تماس‌های خود مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌توان تماس ضبط شده را در هنگام پخش کردن و شنیدن آن جلو یا عقب ببرید و آن را متوقف کنید. همچنین می‌توان تماس‌های خود را با برچسب‌هایی نظیر بااهمیت و یا حذف شده، نشانه‌گذاری کرده و یا از طریق ایمیل و سایر رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند.

در صفحه هوم اپلیکیشن، می‌توانید روی آیکون سه نقطه کلیک کرده و یک تماس را حذف کنید یا به اشتراک بگذارید و یا جزئیات آن را مشاهده کنید. متاسفانه نسخه رایگان این اپلیکیشن حاوی تیلیغات مختلف است. اگر تمایل دارید از تبلیغات رهایی یابید می‌بایست حدود ۳٫۹۹ دلار برای خرید نسخه حرفه‌ای و Pro این اپلیکیشن هزینه کنید.

۴- Smart Call Recorder

Smart Call Recorder اپلیکیشن دیگری است که به‌صورت کاملا اتوماتیک تماس‌های ورودی و خروجی را در اندروید ضبط می‌کند. برای استفاده از این اپلیکیشن، باید آن را باز کرده و روی آیکون سه خط افقی ضربه زده و Settings را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید تعیین کنید که ضبط اتوماتیک تماس‌ها فعال باشد یا خیر. نوع نمایش نوتیفیکیشن‌های مربوط به ضبط یک تماس را انتخاب کرده و یک منبع را برای ضبط تماس‌های خود مشخص کنید.

وقتی یک تماس ورودی و یا خروجی برقرار شود، اپلیکیشن به‌صورت اتوماتیک تماس‌ها را ضبط می‌کند. پس از اتمام تماس، اپلیکیشن را باز کنید. در این قسمت لیستی از تماس‌های ورودی و خروجی را مشاهده خواهید کرد که می‌توان آنها را حذف کرد و یا به اشتراک گذاشت. با انتخاب گزینه Play Recording می‌توانید تماس ضبط شده را گوش کنید. با انتخاب گزینه Share Recording می‌توان تماس‌های ضبط شده را از طریق ایمیل و دیگر رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

اپلیکیشن Smart Call Recorder کاملا رایگان است و نسخه پیشرفته آن تنها یک‌سری ویژگی دارد که البته در نسخه رایگان آن نیز امکان دسترسی به این ویژگی‌ها وجود دارد.

به نقل از : mag.plaza.ir

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت