آموزش – تنظیماتی که بهتر است در گلکسی نوت ۹ تغییر دهید

گلکسی نوت ۹ گوشی هوشمند پرچمداری است که قابلیت‌های متنوعی دارد. در ادامه تنظیماتی که به عملکرد بهتر این گوشی کمک می‌کنند را بررسی خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

گلکسی نوت ۹ به‌تازگی با ویژگی‌هایی جالب و قابلیت‌های جدید عرضه شد. برای مثال دوربین گلکسی نوت ۹ قادر است که عکس کاربر را تحلیل کرده و در صورت بی‌کیفیت بودن عکس، پیشنهاد می‌دهد که عکس دوباره تکرار شود.

اگر یک گوشی گلکسی نوت ۹ در دست دارید، پیشنهاد می‌شود تنظیماتی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود را در آن تغییر دهید تا عملکرد گوشی بهتر شود؛ با ما همراه باشید.

دکمه‌های جهت‌یابی را تغییر دهید

در گوشی‌های سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض، دکمه‌های جهت‌یابی از سمت چپ به راست مربوط به صفحات جدید، صفحه هوم و بازگشت به عقب هستند. از آنجا که ترتیب این دکمه‌ها در اغلب محصولات اندرویدی در بازار برعکس است، اگر به ترتیب آنها در گلکسی نوت ۹ عادت ندارید، می‌توانید ترتیب آنها را مطابق سلیقه خود عوض کنید. برای انجام این تنظیمات، کافیست به مسیر Settings > Display > Navigation bar > Button layout بروید.

آیا از کارت حافظه SD استفاده می‌کنید؟

مطمئنا شما نیز از یک کارت حافظه SD استفاده می‌کنید چرا که این یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مثبت در فروش محصولات سامسونگ است. اطمینان حاصل کنید که عکس‌ها و ویدیوهایتان در قسمتی از گوشی که مدنظرتان است، ذخیره شوند نه در هر جایی که خود گوشی تصمیم بگیرد.

اپلیکیشن دوربین را باز کرده، حال روی آیکون تنظیمات که به شکل چرخ‌دنده است کلیک کنید. از منوی باز شده، مکان ذخیره کردن را انتخاب کنید. برای آنکه تصاویر و ویدیوهای خود را در کارح حافظه جانبی ذخیره کنید، کافیست در این قسمت گزینه SD card را انتخاب کنید.

راه‌اندازی سریع دوربین

دسترسی سریع به دوربین، یکی از ویژگی‌های کلیدی هر گوشی هوشمندی است. سال‌هاست که سامسونگ برای دسترسی سریع به دوربین در گوشی‌های مختلف خود، دبل کلیک کردن روی دکمه پاور گوشی را درنظر گرفته است.

برای آنکه بدانید آیا این ویژگی روی گوشی شما نیز فعال است یا خیر، می‌بایست در تنظیمات دوربین، گزینه Quick launch را پیدا کنید. حال آن را فعال کرده و با دوبار فشردن دکمه پاور گوشی، آن را امتحان کنید.

تغییر نمایش آیکون‌ها

طراحی آیکون‌ها در سامسونگ به‌گونه‌ای است که قالبی در اطراف آنها نیز دیده می‌شود، البته این ظاهر زیاد خوشایند و زیبا نیست. شما می‌توانید به‌راحتی نوع نمایش آیکو‌ها را تغییر دهید و گزینه‌ای انتخاب کنید که تنها آیکون و بدون قاب اطراف آن در گوشی نمایش داده شود. برای انجام این تنظیمات به مسیر Settings > Display > Icon frames رفته و گزینه Icons only را انتخاب کنید.

تغییر دادن رزولوشن

با وجود آنکه به‌تازگی اعلام شده است که گلکسی نوت ۹ بهترین صفحه نمایش را در میان گوشی‌های هوشمند دارد، اما استفاده از گوشی در حالت رزولوشن بالا، بر شارژ بتری گوشی تاثیر می‌گذارد. ممکن است در موقعیتی باشید که بخواهید از بالاترین حالت رزولوشن گلکسی نوت ۹ استفاده کنید؛ در هر حال به‌راحتی می‌توان تنظیمات رزولوشن نوت ۹ را بنا به استفاده خود، در آدرس Settings > Display > Screen resolution. شخصی‌سازی کنید.

در حالت متوسط، تنظیمات رزلوشن روی FHD+, 2,200 x 1,080 قرار دارد.

تنظیمات Edge Panel

پس از آنکه گلکسی نوت ۹ را راه‌اندازی کردید، احتمالا متوجه نوار سفید رنگی که در گوشه سمت راست صفحه نمایش قرار دارد، خواهید شد. اگر در راستای این نوار سفید رنگ به سمت چپ سوایپ کنید، Edge Panel ظاهر شده و قادر خواهید بود که میانبرهای اپلیکیشن‌های مختلف را در این قسمت مشاهده کنید.

Edge Panel کمک می‌کند که به‌راحتی در میان اپلیکیشن‌های مختلف سوئیچ کرد، دو اپلیکیشن را به‌صورت همزمان در یک صفحه نمایش تقسیم‌شده، اجرا کرد و یا در Edge Panel های مختلف، اطلاعات دیگر را بررسی کرد.

برای مشاهده پنل‌های پیش‌فرض به آدرس Settings > Display > Edge screen > Edge panels بروید. در این قسمت می‌توان ترتیب و آرایش پنل‌ها را تغییر داد و یا پنل‌های بیشتری را از طریق منوی overflow که در گوشه سمت راست صفحه تنظیمات قرار دارد را دانلود کرد.

تنظیمات Edge Lighting

با فعال‌سازی Edge Lighting، لبه‌های صفحه نمایش گوشی به محض دریافت نوتفیکیشن روشن شده و توجه کاربر را به خود جلب می‌کند. اگر کاربر گوشی خود را به‌گونه‌ای روی میز بگذارد که صفحه نمایش آن قابل دیدن نباشد، درصورتی‌که نوتفیکیشنی دریافت کند به‌واسطه روشن شدن لبه‌های صفحه نمایش، باز هم متوجه اعلان نوتفیکیشن خواهد شد.

شما می‌توانید در گلکسی نوت ۹ افکت‌ها، رنگ، روشنایی و پهنای این لبه‌های روشن را سفارش‌سازی کنید. همچنین می‌توان تعیین کرد که کدام اپلیکیشن از ویژگی Edge Lighting استفاده کند. برای آنکه عملکرد Edge Lighting را در گلکسی نوت ۹ خود شخصی‌سازی کنید کافیست به آدرس Settings > Display > Edge screen > Edge lighting بروید.

ممانعت از تاچ تصادفی

در گلکسی نوت ۹ ویژگی اضافه شده است که به موجب آن می‌توان از بروز تاچ‌های تصادفی جلوگیری کرد. برای فعال‌سازی این ویژگی به آدرس Settings > Display > Block accidental touches بروید. از این پس درصورتی‌که گوشی در یک مکان تاریک نظیر جیب یا کیف کاربر قرار داشته باشد و در این حالت لمس شده و یا تاچ شود، روشن نشده و درواقع هرگونه تاچ تصادفی، بلاک می‌شود.

استفاده از محافظ صفحه نمایش

گلکسی نوت ۹ صفحه نمایش زیبایی دارد بنابراین طبیعی خواهد بود اگر مایل باشید که از یک محافظ صفحه نمایش برای آن استفاده کنید. اگر پس از نصب یک محافظ صفحه نمایش روی گلکسی نوت ۹، از حساسیت تاچ آن ناراضی هستید می‌توان در قسمت Settings > Advanced features گزینه Touch sensitivity را انتخاب کنید.

ژست‌های حرکتی حسگر اثرانگشت

با وجود آنکه صفحه نمایش گلکسی نوت ۹ نسبتا بزرگ است، دسترسی به بالای صفحه نمایش برای مشاهده نوتفیکیشن‌ها کمی مشکل خواهد بود. در عوض می‌توان از سنسور اثرانگشتی که در پشت گوشی تعبیه شده به‌عنوان یک ترک‌پد استفاده کرد. در این صورت با کشیدن انگشت خود به سمت پایین در سنسور اثرانگشت، نوتفیکیشن‌ها به نمایش درخواهند آمد.

فعال‌سازی این ژست حرکتی کارآمد در قسمت Settings > Advanced features > Finger sensor gestures امکان‌پذیر است.

همچنین اگر مایل باشید که از سنسور اثرانگشت برای دسترسی به Samsung Pay استفاده کرده و با کشیدن انگشت خود روی این حسگر به سمت بالا، Samsung Pay اجرا شود نیز می‌توان آن را در همین قسمت، فعال کرد.

غیرفعال کردن بیکسبی

اگر از فعال شدن تصادفی بیکسبی احساس نارضایتی می‌کنید، می‌توانید آن را غیرفعال کنید. از آنجا که گلکسی نوت ۹ تا تاریخ ۲۴ آگوست (۲ شهریور) به طور رسمی عرضه نخواهد شد، احتمالا تا آن موقع از نظر نرم‌افزاری مجددا ارزیابی شود و گزینه‌ای برای غیرفعال کردن کامل بیکسبی در آن ارائه شود.

درحال حاضر می‌توان با فشردن و نگه داشتن دکمه هوم اسکرین و سپس کشیدن انگشت خود به سمت راست، به Bixby Home دسترسی پیدا کنید حال در این قسمت می‌توان بیکسبی را Off کنید.

به نقل از : mag.plaza.ir

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت