مهدکودک کودکان سیاره

معمار Architect: cadencearchitects

طبقه بندی پروژه آموزشی

مکان: بنگالور

مساجت ۷۰۰۰ فوت مربع

سایت ۳۲۰۰ فوت مربع

سال ساخت ۲۰۱۴

نمای مهدکودک

نمای مهدکودک با توجه به مکان و بافت سایت، همانند بیلورد و نشانه طراحی شده است. از این رو، از تایپوگرافی استفاده شده است تا کودکان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.حجم و فضای ساختمان مهدکودک تصویر ذهنی عجیب و غریب کودکان تصور شده است، به طور مثال حروف الفبا به پنجره و آبنبات و خروس قندی به شکل فضای اتاق تبدیل شده، و گشودگی های دایره ای شکل همانند کشتی است، نرده های به کار رفته همانند حفاظ های باغ وحش و ورودی شبیه دهان غول عظیم الجثه است. ساخت عناصر مجزای معماری، خلق هویت جدید در محله مسکونی را ممکن ساخته است.

رنگ و مصالح در فضای داخلی مهدکودک

رنگ سبز در فضای داخلی برای افزدون نشاط به فضاست، همچنین جبران کمبود محیط طبیعی، و استعاره ای به باغ وحش و جنگل است که بخشی از واژگان بصری کودک را تعریف کرده است. رنگ صورتی در مقابل، ایجاد محیطی آرامش بخش است. نقوش و الگوهای کولاژ، رنگ ها و مصالح از آن جمله اند: بتن مسلح برای ساخت حروف الفبا در نما، نوارهای رنگی برای کتابخانه، کاشی های کوتا( کوتا سنگی در منطقه کوتا، راجستان؛ هند است) و کاشی های شیشه ای برای کفپوش ها داخلی، روکش فلکس و گچی برای مبلمان و سقف و سایر مصالح استفاده شده است.

سازه مهدکودک

برای تسهیل در ساخت اشکال و فرم های غیر متعامد، از شبکه سازه ای غیر مستطیل به همراه بتن مسلح کششی در نما استفاده شده است تا اشکال متنوع مجسمه واری در نما ساخته شود. الزامات هر برنامه ی فیزیکی در حجم مهدکودک فرصتی برای خلق دنیایی منحصر به فرد برای کودک است. مجموعه ی رنگارنگی از فضاها و تجربیات متفاوت توسط پلکان و وید به هم متصل شده است. وید مجسمه وار تعامل بصری و فضایی بین سطوح مختلف ایجاد کرده است.

پست مهدکودک کودکان سیاره در چهارسوی معماری اول به نظر می رسد.