آموزش بهبود عملکرد سیگنال GPS گوشی های اندرویدی

در این آموزش ، روش های حل مشکلات مربوط به سنسور و سیگنال GPS مطرح می شود و شما قادر خواهید بود عملکرد سیگنال جی پی اس خود را بهبود ببخشید .عملکرد صحیح سنسور GPS روی گوشی شما برای استفاده از برنامه های ناوبری و خدمات مانند Google Maps ضروری است. با این حال، گاهی اوقات مشکلات سیگنال GPS می تواند هنگام سفر به یک کشور یا شهر جدید برای شما مشکل ایجاد کند. با این حال، نگران نباشید، زیرا راه هایی برای رفع و بهبود دقت مکان وجود دارد. با اچ اس بی تیم همراه باشید.

GPS چیست؟

GPS یک سیستم موقعیت یابی جهانی است که توسط ارتش ایالات متحده در سال ۱۹۷۳ توسعه یافت، اما در دهه هشتاد برای اهداف غیر نظامی منتشر شد. در ابتدا با ۲۴ ماهواره استفاده شد اما در حال حاضر ۳۱ ماهواره عملیاتی GPS وجود دارد.

گوشی هوشمند شما با این ماهواره ها از طریق یک آنتن GPS ارتباط برقرار می کند، که بخشی از سخت افزار در اکثر گوشی های هوشمند و رایانه های فعلی است. آنتن از طریق درایور به نرم افزار متصل می شود. این موضوع نشانگر این است که مشکلات GPS شما می تواند ناشی از سه منبع اصلی باشد:

– تعداد ماهواره های GPS در محل فعلی
– کیفیت آنتن GPS در تلفن هوشمند
– عملکرد درایور در سیستم عامل

حالت High accuracy را فعال کنید

برای دریافت بهترین سیگنال شما باید در نظر بگیرید که مصرف باتری شما تاحدودی زیاد خواهد شد.ولی این قضیه همیشگی نیست.شما میتوانید در کسری از ثانیه ،زمانی که از GPS استفاده نمی کنید آن را به حالت قبلی در بیاورید. فعال کردن این آیتم بسیار آسان است فقط چند مرحله را دنبال کنید:

آموزش بهبود عملکرد GPS گوشی های اندرویدی

به تنظیمات خود بروید و موقعیت مکانی را ضربه بزنید و اطمینان حاصل کنید که خدمات مکان شما روشن است. شما همچنین میتوانید از طریق میانبرهای سریع ، هنگام کشیدن نوار اطلاع رسانی اقدام کنید .

اولین دسته بندی در زیر موقعیت مکانی باید همان Mode یا حالت باشد. حالت High accuracy یا دقت بالا را انتخاب کنید . این گزینه برای دقت جابجایی موقعیت مکانی شما از GPS ، Wi-Fi و شبکه های تلفن همراه استفاده می کند. البته این تنظیمات از باتری بیشتری استفاده خواهد کرد، اما تمام روشهای موجود را به کار می گیرد تا مکان دقیق تر را به شما ارائه دهد.

در بعضی از گوشی های هوشمند، گزینه های اضافی زیر را نیز در صفحه تنظیمات موقعیت مکانی – بخش اسکن دارند. شما می توانید اسکن Wi-Fi و یا اسکن بلوتوث را فعال کنید. اولا دقت بیشتری را با استفاده از برنامه ها و سرویس ها برای شناسایی شبکه های Wi-Fi در هر زمان بهبود خواهد بخشید. همین امر برای اسکن بلوتوث نیز وجود دارد که دستگاه های بلوتوث را در این نزدیکی پیدا می کند.

آموزش بهبود عملکرد GPS گوشی های اندرویدی

کالیبراسیون GPS دستگاه با استفاده از نرم افزارهایی کالیبراسیون و موقعیت یاب

برای کالیبراسیون و بهینه سازی سنسوری های GPS به یک برنامه قطب نما نیاز دارید. برخی از تلفن های همراه به صورت پیش فرض ،این نرم افزار ها را در سیستم عامل خود نصب دارند.

اگر دستگاه Android شما نرم افزاری در این باره ندارد میتوانید از فروشگاه های معتبر آن را دانلود و نصب کنید.

برای مثال نرم افزار Compass در Google Play که می توانید از لینک زیر دانلود کنید :

دانلود Compass

سیگنال GPS را فعال نگه دارید

یکی از مشکلات اصلی که ما در هنگام رفتن از یک برنامه به برنامه دیگر مواجه می شویم این است که GPS برای صرفه جویی در باتری خاموش می شود.

با این حال، شما می توانید سیگنال GPS را فعال نگه دارید. برای انجام این کار باید یک برنامه GPS نصب کنید. برای این کار از نرم افزار معتبر GPS Connected می توانید استفاده کنید.برای دانلود از گوگل پلی لینک زیر را لمس کنید:

دانلود GPS Connected

آگاهی از اینکه مشکل GPS شما سخت افزاریست یا نرم افزاری

از طریق نرم افزار GPS Essentials می توانید تشخیص دهید که یک سیگنال GPS ضعیف به علت مشکل سخت افزار یا نرم افزار است. در منوی اصلی GPS Essentials، به ماهواره ها ضربه بزنید، سپس (با شگفتی) گوشی خود را به ماهواره های اطراف زمین وصل کنید.

اگر هیچ ماهواره ای ظاهر نشد، این امر می تواند به علت تداخل اشیای فلزی در اطراف شما یا قاب گوشی شما باشد یا سخت افزار GPS شما به درستی کار نکند. اگر ماهواره ها نمایش داده میشوند ولی به صورت بی نظم، پس این مسئله نرم افزاری است و شما باید به راهنمایی های دیگر در این مقاله رجوع کنید.

اطلاعات GPS خود را ریفرش کنید

گاهی اوقات دستگاه شما در برخی از ماهواره های GPS گیر می شود، حتی اگر آنها در محدوده قرار نگیرند که این امر باعث مشکل می شود. برای رفع این قضیه، شما می توانید از یک برنامه مانند GPS Status & Toolbox برای پاک کردن اطلاعات GPS خود و شروع به اتصال به ماهواره های جدید استفاده کنید.

آموزش بهبود عملکرد GPS گوشی های اندرویدی

در برنامه، در هر نقطه روی صفحه ضربه بزنید.آیکن منو را لمس کرده و حالت Manage A-GPS state را لمس نمایید. روی Reset ضربه بزنید.

بعد از اتمام فرآیند، به منوی Manage A-GPS state بروید و روی دانلود ضربه بزنید. اطلاعات GPS شما باید در حال حاضر ریفرش شده باشد. این روال را میتوانید چندین بار تکرار کنید.

دانلود نرم افزار GPS Status & Toolbox