آموزش – آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در واتساپ

ریکاوری عکس و ویدئو در واتساپ یکی از بهترین مزیت‌هایی که این پیام‌رسان داراست. واتساپ اگرچه در ایران با استقبالی همانند تلگرام مواجه نشد با این حال این نرم افزار پیام‌رسانی پر قدرت و بسیار کاراست که می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران را پوشش دهد.

آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در واتساپ

آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در واتساپ

یکی از مشکلاتی که ممکن است در نرم افزار واتساپ، همانند دیگر نرم افزارها پیش آید، این است که احتمال دارد فردی چه به صورت آگاهانه و چه به شکل ناخودآگاه تصویری که شخصی برای او ارسال نموده را حذف کند، اما پس از مدتی به آن عکس‌ها نیاز داشته و یا به هر دلیلی خواستار این باشد که آن عکس‌ها و ویدئوها را دوباره در اختیار داشته باشد.

به نظر می‌رسد که در ارتباط با فردی که آن تصویر یا ویدئو را برای شما فرستاده، از او بپرسید که آیا آن تصویر یا ویدئو را هنوز در واتساپ خود، کامپیوتر خود، یا به صورت کلی در یکی از حافظه‌های جانبی خود، دارد یا خیر. ممکن است آن فرد هنوز آن عکس را در یکی از گزینه‌ها داشته باشد و بتواند با ارسال آن برای شما مشکل را برطرف کند.

دقت داشته باشید که اگر شما عکس یا ویدئویی را در واتساپ خود حذف کرده باشید، این به معنای حذف شدن آن تصویر در واتساپ فرد دیگر نخواهد بود. البته اگر گزینه‌ی Delet For Everyone را که اخیراً به واتساپ اضافه شده و به ارسال کننده‌ اجازه‌ی حذف پیام ارسالی برای مخاطب را برای زمان مشخصی می‌دهد، در نظر نگیریم و فرض کنیم که فرد از این گزینه نیز استفاده نکرده باشد.

بهترین روش ریکاوری عکس و ویدئو در واتساپ

برای ریکاوری عکس و ویدئو در واتساپ روشی در خود نرم افزار اتخاذ شده است. اما شرط استفاده از این روش این است که شما پیش‌تر گزینه‌ی Chats را در قسمت نرم افزار گزینه‌‌ی Chat Backup را انتخاب کرده باشید.

آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در واتساپ

آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در واتساپ

به هنگام باز شدن این پنجره واتساپ پیامی مبنی بر «از پیام‌ها و رسانه‌های خود در گوگل درایو پشتیبان گیری کنید. می‌توانید آن‌ها را هنگام نصب مجدد واتساپ آنها را بازیابی نمایید. پیام‌ها و رسانه‌های شما همچنین در حافظه داخلی گوشی شما ذخیره می‌شوند. پیام‌ها و رسانه‌های شما در گوگل درایو با رمزگذاری سرتاسری محافظت نمی‌شوند.» به شما نمایش داده می‌شود، بعد از این مرحله مرحله واتس آپ از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید به طور روزانه از اطلاعات خود بکاپ بگیرید و یا به صورت هفتگی یا ماهانه. انتخاب این گزینه‌ها بستگی به درجه‌ی اهمیت اطلاعاتی است که توسط این نرم افزار از جانب شما مورد ریکاوری قرار می‌گیرد.

آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در واتساپ

آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در واتساپ

پس از این مرحله پنجره‌ای برای شما باز خواهد شد که از شما می‌پرسد که برای ریکاوری اطلاعات از وای فای استفاده شود یا دیتا و یا هر دو. بسته به موقعیتتان می‌توانید هر کدام از این گزینه‌ها را انتخاب نمایید.

سپس نرم افزار واتساپ را از تلفن همراه خود UNINSTALL نموده و مجدداً آن را نصب کنید. به هنگام نصب مجدد نرم افزار واتساپ نرم افزار از شما خواهد پرسید که آیا تمایل بهریکاوری تصاویر و ویدئوها در واتساپ را دارید یا خیر. در صورت انتخاب بله، نرم افزار از فضای ابری گوگل استفاده کرده و فایل‌هایی که اخیراً آن‌ها را حذف نموده‌اید برمی‌گرداند.

آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در واتساپ

آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در واتساپ

آیا استفاده از نرم افزارهای ریکاوری می‌توانند به شما یاری رسانند؟

اگر در گوگل پلی و iOS بگردید، احتمالاً با شمار زیادی از برنامه‌هایی مواجه خواهید شد که ادعا می‌کنند می‌توانند اطلاعات موجود در تلفن همراه شما، از جمله واتساپ، را ریکاوری کنند. اما اغلب این نرم افزارها برای کار نیاز به روت تلفن همراه دارند و از سوی دیگر کارایی مد نظر کاربر را نیز تأمین نمی‌کنند.

پیشنهاد می‌شود که اگر برای شما نیاز به ریکاری عکس و ویدئو در واتساپ زیاد پیش می‌آید، حتماً گزینه‌ی گرفتن بکاپ و نگهداری از آن در فضای ابری را انتخاب نمایید تا از دردسرهای استفاده از انواع نرم‌افزاهای ریکاوری خلاص شوید.

منبع: کوک موبایل

منبع : kookmobile.com